11-12-2016 RKTVC 1 - Alem 1 0 - 0

RKTVC 1 - Alem 1    0-0    (0-0)

RKTVC en Alem in balans

,,We raakten vijf keer het aluminium. Als we met 0-4 hadden gewonnen dan was dat absoluut niet geflatteerd geweest”, vertelde Alem-aanvoerder Chris van Eldik.

Alem sloot de eerste competitiewedstrijd af met een 0-0 tegen RKTVC. Een wonderlijke score want Alem raakte zes keer paal en lat.
“We misten daarnaast heel veel kansen. Ook werd er ons nog een strafschop onthouden. We missen voor het afronden toch wel Davy Baars. Hopelijk is hij na de winterstop weer fit”, sprak Alem-trainer Piet Saaman die deze week met het Alem-bestuur een gesprek heeft over een eventuele contractverlenging.

Op bezoek bij laagvlieger RKTVC kwam Alem niet tot scoren. Daar kreeg de ploeg volgens aanvoerder Chris van Eldik wel een aantal goede kansen voor. "We raakten vijf keer het aluminium. Een ruime zege was op zijn plaats geweest", vond van Eldik.

RKTVC hield aan de ontmoeting in de vierde klasse F Zuid 1 zondag met subtopper Alem een punt over. Er werd niet gescoord. "Het was een terechte uitslag", keek trainer Hanky Leatamia van de Tielse ploeg terug. "Beide ploegen waren aan elkaar gewaagd, met kansen over en weer."
Zo trof Alem de lat, maar had Sem Kars de 1-0 op de schoen. Zijn inzet werd door de doelman gestopt. Aan de andere kant hield keeper Pascal Hol RKTVC in de wedstrijd.

RKTVC heeft een duur punt in de wacht gesleept tegen het hoger geplaatste Alem. De man aan het scorebord had een gemakkelijke middag, want beide ploegen kwamen niet tot scoren.
RKTVC loopt zo een puntje uit op staartploeg HRC'14.

Kaarten:

RKTVC Alem