16-10-2016 Alem 1 - Rhelico 1 2 - 1

Alem 1 - Rhelico 1    2-1    (1-0)

Rhelico in blessuretijd onderuit bij Alem

“We waren van begin tot eind heer en meester. Die late gelijkmaker van Rhelico kwam daarom wel even hard aan, maar gelukkig wonnen we dankzij Dennis van Mook alsnog verdiend”, zei Alem-aanvoerder Chris van Eldik.

Alem heeft de draad weer te pakken. Na het verlies vorige week tegen Teisterbanders, toen de oranjehemden volledig zoek werden gespeeld,  werd zondag revanche genomen via een 2-1 zege op Rhelico.

“We hebben ons goed hersteld en veel kansen gecreëerd. We hebben een goeie pot gespeeld”, was trainer Piet Saaman uiterst tevreden.
Via Hans van den Bogaard nam Alem na rust een voorsprong. Vervolgens kwam Rhelico op wat gelukkige wijze weer op gelijke voet (1-1). Een paar minuten voor tijd wist Dennis van Mook de thuisclub alsnog op een verdiende 2-1 voorsprong te zetten.

Dankzij een late goal van Dennis van Mook won Alem (4F) thuis van Rhelico. "We hadden al met een 5-0 voorsprong de rust in moeten gaan. In de slotfase werd het nog onnodig spannend", aldus Alem-aanvoerder Chris van Eldik.

Rhelico ging op bezoek bij Alem in de blessuretijd onderuit: 2-1.
Toch vond trainer Ferry van de Wal dat zijn ploeg het voor rust had weg gegeven. “We komen al heel vroeg op achterstand en voetbalden daarna slecht, we verloren de duels. Het was schandalig slecht.” Rhelico kwam goed weg dat Alem niet met een ruimere voorsprong dan de 1-0 de rust in ging.
Na de thee waren beide ploegen aan elkaar gewaagd. In de 88e minuut leek Olof Schiltmans zijn ploeg nog een punt te bezorgen met de 1-1, maar in de lange blessuretijd kon een speler van de thuisploeg ongehinderd nog de 2-1 binnen knikken. “De uitslag is verdiend, maar er had wel een puntje ingezeten. Je mag een wedstrijd zo nooit meer weg geven.”

Rhelico kende in de vierde klasse F Zuid 1 zondag een koude start bij Alem. Al in de derde minuut stond het met 1-0 achter. Dat was ook de ruststand en daar was Rhelico bijzonder tevreden mee.
Na de hervatting ging het beter, maar het duurde tot de negentigste minuut voordat Sjoerd Dragstra op maat Olof Schiltmans aanspeelde: 1-1.
Vijf minuten in de blessuretijd kreeg niet Rhelico maar Alem een inworp, waaruit een hoekschop ontstond. De spits stond moederziel alleen en passeerde doelman Michel Kuipers: 2-1.

Rhelico speelde in de vierde klasse F Zuid 1 bepaald niet de beste wedstrijd van het seizoen. De ploeg verloor echter wel ongelukkig door een treffer in de extra tijd van de wedstrijd bij Alem: 2-1.
De start was zwak. Al binnen twee minuten keken de Rumptenaren tegen een achterstand aan: 1-0. Aanvallend lukte er de eerste 45 minuten behoudens een schot van Erik Starink nauwelijks iets. Aan de andere kant had doelman Michel Kuipers het een stuk drukker. Hij stopte een flink aantal schoten.
Na rust had Rhelico het initiatief en ging ook wat beter spelen. De gelijkmaker bleef echter lang uit. Pas een minuut voor tijd nam Olof Schiltmans een voorzet van Sjoerd Dragstra ineens uit de lucht. Onhoudbaar vloog de bal in het doel: 1-1.
Het was echter niet voldoende voor een punt. In de blessuretijd kopte Alem een corner alsnog binnen: 2-1.

Hans van den Boogaard
Olof Schiltmans