09-10-2016 Teisterbanders 1 - Alem 1 2 - 0

Teisterbanders 1 - Alem 1    2-0    (1-0)

Teisterbanders verslaat koploper Alem

Alem-speler Chris van Eldik: ,,We speelden vandaag slecht, we hebben collectief gefaald.”

Alem liep tegen zijn eerste nederlaag aan. "We hebben collectief gefaald", zei speler Chris van Eldik.

Debutant Alem liep zondag tegen de eerste nederlaag aan. Uit bij Teisterbanders werd de ploeg van trainer Piet Saaman getrakteerd op een 2-0 nederlaag.
Op de ranglijst van 4F kelderde Alem van de eerste naar de vijfde plaats. Op de 2-0 zege van de thuisclub viel niets op af te dingen, vond Piet Saaman. “We werden aan alle kanten voorbij gelopen. Sommige spelers hadden het vandaag gewoon niet. We hebben ook geen enkele kans gehad”, aldus Saaman.
“Waar het aan lag ? Ik zou het niet weten. Nu maar proberen zondag tegen Rhelico de draad maar weer op te pikken en hopen op betere tijden.”

Teisterbanders heeft in een goede wedstrijd de punten thuis gehouden. Koploper Alem werd op een 2-0 nederlaag getracteerd. Na twintig minuten nam Teisterbanders de wedstrijd in handen. Inzet en duelkracht leverden kansen op. Jan van Mourik stuitte twee keer op de keeper en Vasques miste voor open doel. Tien minuten voor de rust nam Teisterbanders de leiding. Een prachtige pass van Harmen van Rinsum werd door Sem Schuilenburg keurig ingekopt (1-0).
In de tweede helft was Teisterbanders de baas op het veld. Een schot van Mike Peters werd net over de lat getikt en Kevin Buijsrogge knalde tegen de lat.
Alem sleep de messen en probeerde terug te komen. Enkele harde overtredingen waren het gevolg, maar de gelijkmaker bleef uit. Vijf minuten voor tijd werd de strijd beslist. Kevin Buijsrogge scoorde de 2-0 en daarmee was de buit binnen. Alem speler Luuk Steenbekkers werd in de slotfase nog met rood weggestuurd, na het neerhalen van de doorgebroken Sem Schuilenburg.

Teisterbanders pakte tegen Alem de tweede zege op rij in de vierde klasse F Zuid 1 zondag. Het werd een verdiende 2-0 voor de Avezaathers, die na een half uur op voorsprong kwamen.
Luuk van Aanholt kopte een voorzet van Harmen van Rinsum in. Ook na de thee was Teisterbanders de betere ploeg. Alem kreeg slechts een kans. Het bleef spannend, want pas vijf minuten voor tijd besliste Kevin Buisrogge de wedstrijd: 2-0.

Luuk van Aanholt
Kevin Buijsrogge