22-05-2016 Beesd 1 - Alem 1 4 - 2

Beesd 1 - Alem 1    4-2    (2-1)

Beesd zet met winst op Alem eerste stap richting handhaving

Beesd zette in de nacompetitie om handhaving in de 4e klasse een eerste stap in de goede richting. Deel één in het tweeluik tegen Alem werd door Beesd met 4-2 gewonnen.

Foto © Peter van Boxtel - vv Alem

Alem was zondag in de eerste nacompetitiewedstrijd uit bij Beesd kansloos (4-2 verlies). “Het was niet onze wedstrijd. We waren onrustig aan de bal.

De tweede bal hadden we niet en gaven onnodig corners weg waardoor we niet onder de druk uit kwamen”, aldus Alem-trainer Piet Saaman. Martijn Leerintveld scoorde nog wel twee keer uit een vrije trap maar dat waren ook de enige wapenfeiten. Alem moet nu donderdag in het thuisduel minstens met twee doelpunten verschil van Beesd zien te winnen om nog een verlenging af te kunnen dwingen. Bij een winst vand rie goals verschil mag Alem zich vierdeklasser noemen. “We hebben natuurlijk de moed nog niet opgegeven. We gaan het donderdag opnieuw proberen”, vervolgde Saaman. Als Alem het niet redt, moet het zondag in de herkansingsronde thuis tegen RKKSV en volgt een week later de return in Kruisstraat.

Tegen vierdeklasser Beesd haalde vijfdeklasser Alem zijn eigen niveau niet, vond leider Ton Steenbekkers. Binnen een halfuur scoorde Beesd tweemaal, waarna Martijn Leerintveld namens Alem uit een vrije trap raak schoot. Dit kunstje herhaalde hij in de tweede helft. Het slotakkoord was voor Beesd. "We kunnen beter dan we vandaag lieten zien", aldus Steenbekkers. "Daarom kijk ik met vertrouwen in het duel van donderdag."
De winnaar van deze tweestrijd gaat naar de vierde klasse. De verliezer treft in de herkansing de Rosmalense vijfdeklasser RKKSV, dat in de reguliere competitie als vierde eindigde.

Beesd had het bepaald niet makkelijk tegen de vijfdeklasser, maar was op basis van de kansen wel de verdiende winnaar. Tot halverwege de eerste helft leek Beesd weinig problemen tegemoet te gaan. Nadat Kevin Spronk uit een voorzet van Joost de Bruijn de 1-0 binnen kopte, kreeg de thuisploeg een aantal riante mogelijkheden. Toen Rens Bronk dan eindelijk uit een geplaatste vrije trap voor de 2-0 zorgde, kwam Alem echter pijlsnel terug. Ook Martijn Leerintveld schoot namelijk een vrije bal hard raak.

Ook in de tweede helft gaf Beesd een marge van twee doelpunten weer snel weg. Bronk tekende met een fraaie halve omhaal voor de 3-1, maar binnen vijf minuten kwam Alem weer terug. Leerintveld schoot opnieuw uit een vrije trap schitterend raak.
“Domme overtredingen”, oordeelde Bronk. “We hadden al gezien dat hij het kon, dan moet je niet op die plek iemand neerleggen.”
Beesd bleek in de slotfase meer inhoud te hebben. Jasper Gremie scoorde uit een corner van Bronk nog de 4-2, waardoor Beesd met een wat geruster hart richting de return in Alem van komende donderdag kan.

“Ik vind dat we dit over de streep moeten trekken”, zei Bronk. “Zij zullen moeten aanvallen en dan gaan we sowieso onze kansen krijgen. Die laatste treffer is wel belangrijk. We hoeven niet in paniek te raken als we onverhoopt achter komen.”

Kevin Spronk
Rens Bronk