21-04-2016 Alem 1 - Hedel 1 2 - 1

Alem 1 - Hedel 1    2-1    (1-0)

Alem wint inhaalduel van Hedel
In het restant van de vorige maand gestaakte wedstrijd wint Alem met 2-1

"Tegen hooggeklasseerde ploegen zijn wij dit seizoen niet goed genoeg", constateerde Hedel-coach Ben Hoek teleurgesteld. "Het wordt een flink karwei om de nacompetitie nog te bereiken. We moeten hopen dat onze directe concurrenten MEC'07 en RKKSV nog de nodige punten verspelen", realiseerde Hoek zich.
Alem is dankzij de 2-1 thuiszege nog steviger op de tweede plaats terechtgekomen. "Ons sterke collectief was de basis voor deze drie punten", oordeelde Alem-aanvoerder Chris van Eldik, die verder nog een klein sprankje hoop houdt op het kampioenschap. "Maar dan moet koploper Berkdijk nog wat misstappen begaan, waaronder tegen ons op 1 mei aanstaande." Voor Alem waren gisteren Luuk Steenbekkers en Mart van Boxtel trefzeker. De enige Hedel-goal kwam van Jelmer Toonen.

Alem heeft donderdagavond met 2-1 van Hedel gewonnen. Het duel werd op 20 maart vanwege een enkelbreuk van Hedel-speler Sander Verbeek al na acht minuten gestaakt bij een 0-0 stand. Donderdagavond in het restant (82 minuten) finishte Alem als verdiende winnaar.

Het jeugdige Alem nam in de 24e minuut een 1-0 voorsprong door een goal van Luuk Steenbekkers. De linksachter zag een individuele actie beloond. De thuisclub was ook sterker. Uit een vrije trap knalde Martijn Leerintveld nog op de lat. Hedel met de onverwoestbare Bjorn Cevat (35) kreeg ook een paar kansjes. Martin de Waal was ongelukkig uit een vrije trap van Cevat en Harm Schey kopte naast.
Een kwartier voor tijd trok Alem de definitieve winst over de streep. De voor Davy Baars ingevallen Hans van den Boogaard slalomde op links voorbij een paar Hedelnaren en vond Mart van Boxtel die vervolgens de bal hard langs Hedel-keeper Francois Schey knalde (2-0). Hedel probeerde terug te komen maar echt gevaarlijk werd het team van trainer Ben Hoek niet. Pas in de allerlaatste minuut zag Jelmer Toonen een gaatje uit een vrije trap wegens hands toegediend (2-1). Arbiter Kezer floot ook gelijk af.

Nacompetitie
Alem kan door de winst zich in ieder geval op gaan maken voor de nacompetitie waarin het in een tweeluik Beesd of Jan van Arckel treft. Het bijhalen van koploper Berkdijk, dat op zondag 1 mei nog een bezoek brengt aan sportpark De Oude Maas, lijkt een brug te ver. Maar trainer Piet Saaman heeft daar nog geen streep door gezet. “Wie weet. Berkdijk kan nog punten laten liggen hoewel hun programma niet zo moeilijk is maar ze moeten nog wel naar ons”, glimlacht de Sleeuwijker die bij Alem nog altijd als topscorer aller tijden in de geschiedenisboeken staat.
Bij Alem willen ze graag terug naar de vierde klasse. In het team van Saaman zit ook veel perspectief. De overgekomen A-junioren blijken een gouden lichting te zijn. Er wordt al zeer volwassen gespeeld. “We hebben inderdaad een prachtig team. We hebben veertien tot vijftien goede spelers. Gezien de leeftijden kan Alem zo gemakkelijk tien jaar vooruit”, is Piet Saaman in zijn nopjes.

Optimistisch
Voor Hedel, dat aan het einde van het seizoen zeker afscheid neemt van gangmaker Bjorn Cevat (stopt) en Sander van Wijnen (naar Haaften) en waarbij de revaliderende Sander Verbeek voor volgend seizoen nog een vraagteken is, lijkt een nacompetitieplaats steeds verder weg zo niet onhaalbaar. Trainer Ben Hoek blijft echter optimistisch.
“Het is pas afgelopen als je echt niets meer kunt halen. Ik heb wel eens met Boxtel twaalf punten achter gelegen. De concurrenten verloren alles en wij wonnen alles. Ik geef het nog niet op. Maar dan zullen we vanaf nu wel uit een ander vaatje moeten gaan tappen. We wonnen vandaag geen duels en hoe de tegendoelpunten tot stand kwamen was schandalig. Dat mag absoluut niet in een derby. We maakten vandaag geen aanspraak op punten.”
  ( Verslag: Regiovoetbal.nl )

Luuk Steenbekkers
Mart van Boxtel