10-04-2016 Alem 1 - RKVSC 1 8 - 1

Alem 1 - RKVSC 1    8-1    (1-1)

Alem gelooft nog steeds in de titel

Leider Ton Steenbekkers van Alem: “We geloven erin dat we kampioen kunnen worden en daar gaan we ook voor.”
De balende Wilco van Houtum van RKVSC: “Door de snelle rode kaart spelen we ons in de problemen. Dit is de grootste nederlaag van mij bij RKVSC, onvoorstelbaar.”

In de jacht op de titel maakte Alem geen fout.
Wat heet: de nummer twee van de vijfde klasse C vernederde RKVSC (8-1).

Door een rode kaart kwam RKVSC binnen tien minuten al met een man minder te staan. Toch werd het verschil pas na rust gemaakt, toen Alem uitliep naar liefst 8-1. Tot ongeloof van RKVSC-trainer Wilco van Houtum: "Dit is de grootste nederlaag van mij bij RKVSC, onvoorstelbaar."
Alem staat nog altijd elf punten achter op koploper Berkdijk, maar heeft ook twee wedstrijden minder gespeeld. Elftalleider Ton Steenbekkers: "We geloven er nog steeds in dat we kampioen kunnen worden."

Alem liet zondag na rust niet veel over van RKVSC. Het werd 8-1 voor de thuisclub. RKVSC kwam voor rust al met tien man te staan omdat Ruben van Dorenmaele werd weggestuurd.
Voor rust bleef de stand wel gelijk (1-1). Na rust was het snel gebeurd met de bezoekers. “Na de 2-1 en 3-1 gingen we er gemakkelijk over heen. We waren ook veel sterker”, aldus Alem-trainer Piet Saaman die Martijn Leerintveld (3x), Luuk Steenbekkers, Lars Steenbekkers (2x), Davy Baars en Jeffrey Kollenburg zag scoren.
Voor RKVSC vond Mark Hendriks uit een strafschop het net. RKVSC-trainer Wilco van Houtum baalde verschrikkelijk. “Dit is de grootste nederlaag uit mijn trainerscarrière geloof ik.Na rust baalde ik helemaal omdat een aantal spelers onder hun niveau gingen spelen.”
Saaman was uiteraard wel tevreden. De Brabander heeft zelfs het kampioenschap in 5C nog niet uit zijn hoofd gezet. “We spelen nog koploper Berkdijk en als we alle inhaalwedstrijden winnen, wie weet.”

Luuk Steenbekkers
Mark Hendriks (pen.)