20-12-2015 RKVSC 1 - Alem 1 2 - 3

RKVSC 1 - Alem 1    2-3    (2-2)

Alem wint derby van RKVSC

Waar de meeste clubs al aan de winterstop waren begonnen, stond er gistermiddag voor Alem en RKVSC nog een inhaalduel op het programma.

"We hebben er hard voor geknokt vandaag", aldus RKVSC-coach Wilco van Houtum.
Alem-coach Piet Saaman: "Op deze manier gaan we met een prettig gevoel de winterstop in."

Martijn Leerintveld stift de bal over RKVSC doelman Herman Bergacker

RKVSC en Alem stonden zondag in de laatste competitiewedstrijd voor de winterstop tegenover elkaar. Alem trok in de derby aan het langste eind: 2-3.

De formatie van trainer Piet Saaman nam voor rust een 0-2 voorsprong. Martijn Leerintveld en Davy Baars waren de doelpuntenmakers. “Wij waren in het begin niet wakker”, zag RKVSC-trainer Wilco Houtum.
Zijn ploeg kwam in de eerste helft wel langszij via goals van Bas van Herwijnen en Mark Hendriks (strafschop gegeven omdat Tom Hendriks werd gevloerd): 2-2. “Gevolg van een paar scheidsrechterlijke dwalingen”, vond Alem-trainer Saaman. Uiteindelijk trok Hans van den Bogaard vijf minuten voor tijd de driepunter voor Alem over de streep (2-3).
“We gaan zodoende met een goed gevoel de winterstop in”, aldus Saaman. “Wij zijn blij met de winterstop. Kunnen we uitrusten na drie opeenvolgende nederlagen. Is hard nodig”, stelde Van Houtum op zijn beurt.

Mats Steenbekkers glipt langs zijn directe tegenstander
Foto's: © DRBN fotografie

In Velddriel stond de derby tussen RKVSC en Alem (5C) op het programma. Laatstgenoemde ging door een late goal met de zege aan de haal. "Voor ons komt de winterstop op een goed moment", concludeerde RKVSC-coach Wilco van Houtum. "Vandaag zat het ons niet mee."
Alem kwam dankzij Martijn Leerintveld en Davy Baars al snel met 0-2 voor, maar RKVSC knokte zich via Bas van Herwijnen en Mark Hendriks (strafschop) nog voor rust terug tot 2-2. Vijf minuten voor tijd maakte middenvelder Hans van den Boogaard de winnende.
"Wij gaan met een goed gevoel de winterstop in", zei Alem-coach Piet Saaman. "Dit was een echte derby met veel overtredingen en emotie."

Alem gaat als runner-up de winterstop in

Martijn Leerintveld
Davy Baars