26-04-2015 Alem 1 - Jan van Arckel 1 2 - 3

Alem 1 - Jan van Arckel 1    2-3    (1-2)

Jan van Arckel boort hoop Alem grond in

In de strijd tegen degradatie hoopte Alem zondag op drie punten tegen Jan van Arckel worden behaald. Het pakte anders uit. Jan van Arckel won met 2-3.

Niek van Lent werd vooraf aan de deze derby gehuldigd vanwege zijn vierhonderdste wedstrijd voor Alem (4F). De aanvoerder gaf zichzelf ook nog een cadeau­tje door het eerste doelpunt op zijn naam te zetten. Daarmee bracht de jubilaris de hekkenslui­ter weer in de wedstrijd nadat Fuad Akridi binnen een kwartier Jan van Arckel op een 0-2 voor­sprong had gezet. Meer zat er niet in voor Alem, al scoorde Mats Steenbekkers nog. Tussen de bedrijven door had Mahmut Muharemovic al de beslissende tik uitgedeeld.
Meestal gaat het er flink op in deze derby’s. „Nor­maal zijn het heetgebakerde pot­jes tegen Alem, maar ik vond dit een nogal tamme wedstrijd”, al­dus Jan van Arckel-trainer Rob van Loon. Zijn Alem-collega Pa­trick Theuwis kon dat alleen maar beamen. „Van onze kant on­begrijpelijk, want we hebben de punten zo hard nodig.”

“Het is nu dus nog penibeler”, blikte Alem-trainer Patrick Theuwis terug. “Ik vond ook dat we te slap speelden. De goals gaven we ook heel gemakkelijk weg.”
Na de 0-2 ( Fouad Akridi 2x) wist jubilaris Niek van Lent (hij speelde zijn vierhonderdste wedstrijd) de aansluitingstreffer voor Alem binnen te werken (1-2) waardoor er weer hoop in de harten van de thuisclub kwam. Maar Mahmut Muharemovic verstoorde dat weer door voor Jan van Arckel 1-3 aan te tekenen. Mats Steenbekkers zorgde voor 2-3.
“Een terechte zege. Het was geen echte derby. Vooral Alem vond ik mat”, stelde Jan van Arckel-trainer Rob van Loon.
Alem speelt donderdag tegen BZS. “Die wedstrijd moeten we winnen, willen we nog hoop op klassebehoud kunnen houden”, weet trainer Theuwis.

Fouad Akridi
Fouad Akridi
Niek van Lent
Mahmut Muharemovic