16-04-2015 Maliskamp 1 - Alem 1 0 - 1

Maliskamp 1 - Alem 1    0-1    (0-1)

Alem trekt drie punten over de streep

Deze 'doordeweekse' wedstrijd was het restant van de eerder dit seizoen gestaakte wedstrijd tegen Maliskamp. Er moesten nog 55 minuten gespeeld worden met een stand van 0-1 in het voordeel van Alem, dat vanwege de eerdere rode kaart maar met 10 man mochten aantreden.

Alem geeft in het restant van de wedstrijd tegen Maliskamp de 0-1 voorsprong niet meer uit handen en kan in de strijd tegen degradatie drie belangrijke punten bijschrijven.

Het met degradatie bedreigde Alem heeft donderdagavond de 0-1 voorsprong van de gestaakte wedstrijd bij Maliskamp vastgehouden.
In de resterende 55 minuten werd er niet meer gescoord. Daarmee trok de hekkensluiter in 4F de broodnodige drie punten over de streep.
Veel te genieten viel er niet. De thuisploeg kreeg slechts één schietkans, terwijl Alem er alles aan deed om op voorsprong te blijven. Alem-trainer Patrick Theuwis: “We zijn niet gekomen om aan te vallen.”
Alem blijft laatste, maar kruipt wel richting de nummer voorlaatst Rhelico. De vierdeklasser is nog in afwachting van antwoord van de KNVB op twee verweerschriften over de aftrek van drie punten.

Alem moest nog 55 minuten overleven op bezoek bij Maliskamp. Daar slaagde de ploeg in.
Op 30 november van het afgelopen jaar zorgde een opstootje ervoor dat het treffen tussen Maliskamp en Alem (vierde klasse f) bij een 0-1 stand werd gestaakt. Daarbij kreeg Alem-spits Jochem van Mil vanwege commentaar een rode kaart, waardoor Alem gisteravond dus met een man minder aan de hervatting van het duel begon.
„We hebben er alles aan gedaan en keihard gewerkt”, vond Alem-coach Patrick Theuwis. „Het was vooral tegenhouden, hoewel we nauwelijks wat wegga­ven.” Ondanks de zege blijft Alem nog wel hekkensluiter. Theuwis: „Maar we zijn zeker nog niet afgeschreven.”

Ook Maliskamp (vierde klasse f) hoef­de gisteravond niet de volle ne­gentig minuten in actie te komen. Op 30 november afgelopen jaar ontstond er tijdens het thuisduel met Alem een massaal opstootje, waarna het treffen werd gestaakt. Op dat moment stond Maliskamp met een man meer op het veld. Die overtalsituatie leverde Malis­kamp gisteren uiteindelijk weinig op. „We hebben er uiteraard voor gekozen om zo aanvallend moge­lijk te spelen”, vertelde Malis­kamp- coach Koos Meesters. „Het lukte ons alleen niet om ge­vaar te stichten.”

Foto's © Marc van der Els - Maliskamp

Niek van Lent

Kaarten:

Maliskamp Alem
Sonny Cajaux Chris van Eldik
Ruud Kerkhof Elies Sars

Scheidsrechter:
J.H. van den Wildenberg

Alem 1 :
Joost Stoof,
Chris van Eldik, Lars Steenbekkers, Jens Steenbekkers, Jeffrey Kollenburg
Bart van Lent, Niek van Lent, Elies Sars, Luuk Steenbekkers