12-04-2015 HHC'09 1 - Alem 1 1 - 1

HHC'09 1 - Alem 1    1-1    (1-0)

Alem schiet niks op met punt

“We hebben te weinig kregen”, vond Alem-trainer Patrick Theuwis. “Maar ik kan de jongens niks verwijten, ze hebben er alles aan gedaan om het potje eruit te halen.”

Hans van den Boogaard schoot vanaf elf meter de 1-1 binnen voor v.v. Alem

Alem deed zich zondag in Heusden tekort met het 1-1 gelijkspel bij HHC’09.
Op bezoek bij HHC’09 kon Alem (1-1) opnieuw geen pot­ten breken, waardoor degradatie uit de vierde klasse F bijna onver­mijdelijk is.

De bezoekers kwamen na tien minuten met 1-0 achter. Dat was de enige keer, op enkele corners na, dat de Heusdenaren dreigend voor het doel verschenen.
Het met vijf jeugdspelers voetballende Alem zette de achterstand pas een kwartier voor tijd recht. Hans van den Boogaard schoot raak vanaf elf meter nadat Mats Steenbekkers door een speler van HHC’09 naar de grond was gewerkt.
Alem blijft laatste in 4F. De club heeft protest aangetekend tegen de twee punten aftrek die de KNVB de club heeft opgelegd na een akkefietje met de scheidsrechter tijdens een duel met RKTVC.

Voor Alem was er alles aan gelegen om deze wedstrijd te winnen om nog een serieuze kans te maken om rechtstreekse degradatie te ontlo­pen. Dat lukte uiteindelijk niet, al­leen Hans van den Bogaard kwam aan scoren toe. Het was niet ge­noeg voor de winst, want Sjoerd Bruinsma had HHC’09 op een voorsprong gezet.

HHC’09 kwam zondag niet verder dan 1-1 tegen hekkensluiter Alem. Een tegenvaller. De Heusdenaren bleven daarmee op de vierde plaats van onderen en zijn dus nog zeker niet veilig.
“We hebben een slechte wedstrijd gespeeld en moeten nog steeds naar onderen kijken”, aldus trainer Tonny Coenen. Aangezien ook Alem niet wilde voetballen en alleen de lange bal hanteerde was er geen sprake van een lekkere pot voetbal in Heusden. HHC’09 kwam nog wel op 1-0 voor de rust door Sjoerd Bruinsma. Na de rust kwam Alem terug tot de 1-1 uit een strafschop. Daar bleef het bij.

10e Minuut
Sjoerd Bruinsma
80e Minuut
Hans van den Boogaard