06-04-2015 SCR 1 - Alem 1 4 - 1

SCR 1 - Alem 1    4-1    (1-1)

Alem blijft hopen ondanks verlies

„Weliswaar staan we nog steeds onderaan, maar we hebben dit paasweekeinde wel drie punten opgehaald tegen Beesd. Daardoor houden we kans om rechtstreekse degradatie te ontlopen nog steeds in eigen hand”, zegt trainer Patrick Theuwis.

In de 80e minuut zwichtte de hekkenslui­ter in de vierde klasse F. Daarna ging het hard. „Geflatteerd’, vond trainer Patrick Theuwis, die toch een goed weekende met zijn club had. Zaterdag was er met 1-2 ge­wonnen bij Beesd.
„Die overwinning is zó belang­rijk, want virtueel staan we er nu beter voor dan de nummer voor-l­aatst, Rhelico. Er gaat er maar eentje rechtstreeks uit.”

Alem geeft de moed niet op ondanks de 4-1 nederlaag op Tweede Paasdag bij SCR.
De vierdeklasser blijft hierdoor laatste, maar kan nog makkelijk aan degradatie ontsnappen. De ploeg heeft nog inhaalduels tegoed tegen BZS en Maliskamp.
Bij SCR kwam Alem na een kwartier op voorsprong door een vrije trap van Lars Steenbekkers, maar lang duurde de euforie niet. Tien minuten later was het alweer 1-1, ook uit een vrije trap. In de tweede helft had Alem een overwicht, maar scoorde SCR uit de eerste de beste aanval. Daarna was het verzet gebroken, waarop SCR in de laatste zeven minuten nog tweemaal geflatteerd toesloeg: 4-1.

SCR klopte in Rijswijk Alem, de rode lantaarndrager van de vierde klasse F Zuid 1. De ploeg van trainer Eugène Rademaker doet nog steeds mee voor de bovenste plaatsen, al is er nog een drietal wedstrijden uit te spelen.
SCR begon stroef aan dit duel en Alem voerde de boventoon. Dat leidde in de tiende minuut tot de 0-1 toen de bal uit een directe vrije trap werd ingeschoten.
Na die tegenslag herpakte de thuisclub zich en was heer en meester. Nog voor de pauze werkte Tim Schippers de achterstand weg. Hij schoot een vrije trap via de binnenkant van de paal binnen: 1-1.
Na een uur bracht Toon Nieuwenhuizen een vrije trap voor het doel, Schippers kopte op Martijn Winters en die tekende voor de 2-1. Twintig minuten voor tijd sloot Nieuwenhuizen een fraaie actie af met de 3-1 en dat was de beslissing.
SCR had door schorsingen en blessures wat personele problemen en daardoor drie jeugdspelers in de geleden. Een daarvan, de 15-jarige Sven Quint, smaakte het genoegen om voor de 4-1 te kunnen zorgen.

Lars Steenbekkers (Wzn)
Tim Schipper