22-03-2015 Teisterbanders 1 - Alem 1 2 - 0

Teisterbanders 1 - Alem 1    2-0    (0-0)

Slechte dag voor Alem

„We hadden vandaag het geloof niet dat we bij Teisterbanders een resultaat zouden kunnen behalen”, aldus trainer Patrick Theuwis.

Al een paar weken speelt Alem heel aardig, met punten tot ge­volg. Maar bij Teisterbanders ont­brak het geloof in eigen kunnen, zag trainer Patrick Theuwis. „We misten weer veel man. We bakten er weinig van. Vergeten, komende zondag onszelf revancheren.”

Alem kende een zeer slechte dag. De ploeg van trainer Patrick Theuwis ging ten onder bij Teisterbanders (2-0) en moest lijdzaam toezien dat de concurrentie wel de volle buit pakte. Daarmee is het bijna onmogelijk geworden om in de vierde klasse te kunnen blijven.
“We hadden zelf vandaag niet de power en ook niet dezelfde mentaliteit als in de afgelopen weken. Dat was heel jammer”, was trainer Theuwis teleurgesteld.
Theuwis beseft dat het vierdeklasserschap aan een strohalm hangt. “Zondag moeten we tegen BZS en dan moet er gewonnen worden, willen we die strohalm intact houden. Het zal niet mee vallen want ik mis zeker drie spelers, en ook niet de minsten. Het zal daardoor ook nog eens puzzelen worden ook.”

Teisterbanders, subtopper in de vierde klasse F Zuid 1, speelde een draak van een wedstrijd en miste de vorm tegen het onderaanstaande Alem. De ploeg van trainer Teus Jakobs won echter wel met 2-0.
En dat was volgens de trainer het enige positieve van deze wedstrijd. Alem leunde achterover en liet Teisterbanders het spel maken. En juist daar heeft de ploeg problemen mee. Tot aan de rust werd er niet gescoord.
De thuisclub had een strafschop nodig om de score open te breken. Kevin Buijsrogge werd in het strafschopgebied aangetikt en van elf meter schoot Luc van Elst de 1-0 binnen.
Daarna werd het nog slechter en niet om aan te zien. Alem kwam er uit, maar kon ook geen potten breken.
Twee minuten voor het einde werd de wedstrijd definitief beslist. Vanuit de verdediging werd de bal gewoon naar voren gerost. Het speeltuig vloog over de opgerukte verdediging van Alem en spits Van Elst ging erachter aan. Alleen voor de doelman bleef Van Elst kalm en liet zijn zeventiende doelpunt van dit seizoen noteren: 2-0.

Subtopper Teisterbanders speelde een slechte wedstrijd tegen de rode lantaarndrager Alem. Het belangrijkste was dat de drie punten in Kerk-Avezaath bleven. Kevin Buijsrogge werd na rust onderuit gehaald en Luc van Elst benutte de strafschop. Kort voor tijd ging Van Elst alleen op de doelman af: 2-0.

Luc van Elst
Luc van Elst

Kaarten:

Teisterbanders Alem
Levi Molle Jochem van Mil
  Elies Sars
  Niek van Lent

Scheidsrechter:
R. Hocks

Alem 1 :
Joost Stoof,
John Bakker, Chris van Eldik, Jens Steenbekkers (Mats Steenbekkers), Job Steenbekkers (Jeffrey Kollenburg)