23-11-2014 Alem 1 - HHC'09 1 2 - 3

Alem 1 - HHC'09 1    2-3    (0-1)

Alem moet ook tegen HHC’09 hoofd buigen

“De jongens hebben er alles aan gedaan om een mooi resultaat te boeken. Een resultaat dat we keihard nodig hadden in dit zespuntenduel, maar het zat weer niet meer”, meende trainer Patrick Theuwis.

In de vierde klasse F toonde spits Sjoerd Bruinsma ein­delijk weer eens zijn klasse voor HHC’09, dat bij hekkensluiter Alem met 2-3 won.

Alem slaagde er zondag niet in het gat tot HHC’09 te verkleinen. “We hebben keihard ons best gedaan. Een gelijkspel hadden we wel verdiend maar de spits van HHC ’09 (Sjoerd Bruinsma red.) maakte het verschil”, aldus Alem-trainer Patrick Theuwis. Mats Steenbekkers en Jochem van Mil wisten voor Alem te scoren.
Theuwis weet dat het een moeilijk seizoen gaat worden. “Maar als we er zo voor blijven knokken, moeten we toch punten gaan pakken”, blijft Theuwis zich optimistisch opstellen. Een groot gedeelte van de resterende wedstrijden zal hij het zonder Davy Baars moeten doen. Die heeft acht wedstrijden schorsing aan zijn broek gekregen naar aanleiding van zijn rode kaart tegen Teisterbanders.

Jaren geleden speelde Sjoerd Bruinsma bij Heusden, de voorloper van het huidige HHC. Daarna verhuisde hij naar Hilvarenbeek en ging hij in Diessen voetballen. Zijn clup­pie kon hij maar niet vergeten, dus keerde de spits terug naar zijn oude liefde, inmiddels tot HHC’09 verworden. Want die lief­de roest nooit. Zijn spitsenkwali­teiten waren dit seizoen voorals­nog wél roestig, want tot gister­middag had Bruinsma niet ge­scoord. Tegen Alem bleek hij het kunstje nog niet verleerd te zijn. Hij scoorde twee keer, daarmee werd het gat met de nummer laatst zeven punten. „Sjoerd was vandaag geweldig”, vond trainer Tonny Coenen. „We gaan nog veel plezier aan hem beleven.”

Bij Alem was het plezier ver te zoeken na afloop. Alweer verlo­ren, de kans dat de mannen van trainer Patrick Theuwis er recht­streeks uitvliegen, wordt met de week groter. „En toch moet ik de jongens een enorm compliment geven; ze hebben zich kapotge­werkt. We hadden zeker een punt verdiend, al hadden we ook daar niet veel mee opgeschoten. Deze ploeg is hard toe aan een overwin­ning. Alleen dan komt het zelfver­trouwen terug.”

Trainer Tonny Coenen kon eindelijk weer eens een overwinning begroeten met HHC’09. Het werd 2-3 bij hekkensluiter Alem. Door de winst stegen de Heusdenaren naar de elfde plaats in de vierde klasse F.
Coenen was er content mee. Drie punten zijn drie punten. Vlak voor rust kwam HHC’09 op 0-1, nadat Sjoerd Bruinsma afrondde. Nadat Alem terug kwam tot 1-1 zorgde Bruinsma er met een fraaie vrije trap voor, dat de Heusdenaren weer op voorsprong kwamen. Met de 1-3 uit een penalty, benut door Jeffrey Fitters, had HHC’09 de punten binnen. De 2-3 van Alem was alleen goed voor de statistiek.

Sjoerd Bruinsma
Mats Steenbekkers
Sjoerd Bruinsma
Jeffrey Fitters