02-11-2014 Alem 1 - Teisterbanders 1 0 - 2

Alem 1 - Teisterbanders 1    0-2    (0-0)

Het ontbreekt Alem aan wat geluk tegen Teisterbanders

“Hoewel we lange tijd met tien en later zelfs met negen spelers op het veld stonden, hadden we zeker nog kansen om te scoren. Alleen de keeper van Teisterbanders was prima op dreef”, meende trainer Patrick Theuwis.

Davy Baars maakte een slaande beweging, dus stond Alem (4F) na een halfuur met tien man op het veld. Dat werden er negen toen in de 70e minuut Chris van Eldik zijn tweede gele kaart kreeg. „Toch hebben we nog mooie kansen gehad om meer uit deze wedstrijd te halen”, meende trainer Patrick Theuwis.

Alem moest zondag tegen Teisterbanders met 0-2 het hoofd buigen. Na een half moest de ploeg van trainer Patrick Theuwis al met een mannetje minder. Davy Baars kreeg direct rood na een slaande beweging.
Na een uur werd het nog erger toen Chris van Eldik tegen zijn tweede gele kaart aan liep. “We hadden net na rust op voorsprong moeten komen. Jochem van Mil miste een open kans”, blikte trainer Theuwis terug. “En ook toen we met negen man stonden, hadden we de gelijkmaker op onze schoen via Mats Steenbekkers.” Teisterbanders besliste met een tweede goal de wedstrijd (0-2). Theuwis: “We hebben er keihard voor gewerkt. We hadden alleen niet veel geluk.”

Teisterbanders won de uitwedstrijd bij het in de vierde klasse F Zuid 1 onderaanstaande Alem. Het werd een moeizame 0-2 voor de ploeg uit Kerk-Avezaath, maar het zijn wel dubbeltellers. Want Teisterbanders vergrootte de afstand tot Alem tot acht punten.
In het begin ging het nog wel, maar Alem gooide er een flinke portie fysiek tegenaan. Na een half uur kreeg een speler van de thuisclub direct rood. Hij had Luc van Aanholt een kopstoot uitgedeeld.
Alem kwam er maar af en toe uit. Maar bij de eerste aanval na de hervatting moest doelman Erik van der Weerd al zijn kunnen tonen om de 0-0 vast te houden.
In de 65ste minuut werd het eindelijk 0-1. Luuk van Elst kreeg de bal in het strafschopgebied en schoot fraai raak. Even later kreeg Alem de tweede kans, maar weer was Van der Weerd de betrouwbare sluitpost en stopte de bal. Een kwartier later kreeg een speler van de thuisclub zijn tweede gele en dus rode kaart en stond Teisterbanders tegenover negen man.
Maar echt gemakkelijker ging het allemaal niet. Het voetbal werd met de minuut slechter. Gelukkig werd het in de 84ste minuut beslist. Van Elst bediende Vincent Vasques en die schoot met de buitenkant van de schoen de 0-2 binnen.

Luc van Elst
Vincent Vasques

Kaarten:

Alem Teisterbanders
Jochem van Mil
Hidde Kollenburg
Davy Baars
Chris van Eldik

Scheidsrechter:
N.L.M. van Engelen

Alem 1 :
Daav van Mil,