28-09-2014 Alem 1 - SC Elshout 1 2 - 3

Alem 1 - SC Elshout 1    2-3    (1-2)

Geklungel kost Alem eerste competitiepunt

“We hebben er hard voor geknokt om een puntje te halen, maar het zit ons niet mee”, meende trainer Patrick Theuwis.

Alem kon bijna het eerste puntje begroeten. Maar geklungel in de achterhoede deed zondag in de thuiswedstrijd tegen SC Elshout de ploeg van trainer Patrcik Theuwis alsnog de das om: 2-3 verlies.
Een beetje zuur. We kwamen terug van een 2-0 achterstand en we hadden vervolgens nog een open kans op een 3-2 voorsprong. Jammer, want we hebben er in de tweede helft hard voor geknokt. Alleen de beloning bleef uit”, keek Theuwis terug op het duel. De open kans waarop Theuwis doelde was voor Martijn Leerintveld. Laatstgenoemde en de jeugdige Mats Steenbekkers (ingevallen voor Jochem van Mil) tilden de thuisclub eerder naar gelijke hoogte (2-2). Tien minuten voor tijd kreeg SC Elshout even de ruimte en dat was voldoende voor de 2-3.

SC Elshout (4F) kwam door treffers van Roel Pelders en Stan de Jong op een 0-2 voorsprong. Niks aan de hand voor Elshout, zo leek het. Maar vlak voor de rust scoorde Martijn Leerintveld, al protesteer­de Elshout vanwege buitenspel. Na de hervatting werd het al snel gelijk, maar in de 80e minuut gin­gen de gasten toch met de zege aan de haal. Remco van den Ho­ven kroonde zich tot matchwin­naar. „Heel jammer”, vond Alem-trainer Patrick Theuwis. „De jongens hebben alles gegeven om terug te komen in de wed­strijd, daar worden ze toch niet voor beloond.” Elshout-leider Ro­nald van Noije: „In het laatste half­uur was de pijp leeg bij Alem. Daar hebben we van geprofi­teerd.”

10e Minuut
Roel Pelders
40e Minuut
Stan de Jong