30-03-2014 Alem 1 - RKTVC 1 4 - 1

Alem 1 - RKTVC 1    4-1    (3-0)

Alem maakt korte metten met RKTVC

Net als vorige week tegen GVV scoorde Davy Baars drie keer voor Alem, ditmaal tegen RKTVC. Hiermee hielp hij zijn club naar de derde overwinning op rij.

Alem is in vorm. Het boekte tegen RKTVC de derde zege op rij met net als vorige week Davy Baars als topschutter. Hij scoorde opnieuw driemaal. “Vooral voor rust hebben we goed gespeeld.
RKTVC was niet bij machte ons ‘pijn’ te doen”, aldus Alem-trainer Patrick Theuwis. De Alem-trainer wijt de goede resultaten aan het feit dat ‘alle belangrijke spelers’ aan boord zijn. Zijn team klom naar de vijfde plaats van onderen en Alem is hard op weg om de degradatiezone te kunnen verlaten. “Nu volgen er zes finales. Als we er in blijven zou dat geweldig zijn voor een club als Alem.”

Alem klimt gestaag dankzij de derde zege op rij en neemt inmiddels de tiende plaats in. Net als vorige week was Davy Baars ook tegen RKTVC de grote man met drie treffers. „Met onze derde treffer was ik blij verrast”, verklapte Alem-trainer Patrick Theuwis. „Een 3-0-voorsprong is toch pret­tiger rusten dan een 2-0-voor­sprong.” Vlak na Baars’ derde tref­fer scoorde RKTVC.

RKTVC verloor het inhaalduel in de vierde klasse F Zuid 1 in Alem met 4-1. Alem, dat voor de wedstrijd op de voorlaatste plaats stond en de punten goed gebruiken kon, steeg een paar plaatsen op de ranglijst en is voorlopig even uit de zorgen.
Door dit negatieve resultaat moet de Tielse ploeg toch weer naar beneden kijken. Bij een overwinning hadden de mannen van trainer Henk Stuivenberg de competitie freewheelend uit kunnen spelen.
Het was te merken dat Alem in nood verkeerde. De thuisclub kwam scherp uit de startblokken en behoudens de eerste twintig minuten had RKTVC daar geen antwoord op. In de twintigste minuut klapte de buitenspelval niet goed dicht. Dennis van Verseveld hief het buitenspel op. De bal werd breed gelegd en doelman Bobby van Herwijnen moest vissen: 1-0. Kort daarop werd er niet goed verdedigd en werd het 2-0. De 3-0 was een eigen doelpunt van Danny de Vries.
In de tweede helft gaf RKTVC beter partij, maar toen het na een snelle uitval al vlot 4-0 werd was de wedstrijd wel gespeeld. De Tielse ploeg gaf niet op en redde uiteindelijk wel de eer. Na een actie van Rutger Huisman scoorde Nick Iseger een kwartier voor het einde de 4-1.

20e Minuut
29e Minuut
45e Minuut
Eigen Doelpunt