03-11-2013 GVV 1 - Alem 1 5 - 0

GVV 1 - Alem 1    5-0    (3-0)

Fors verlies voor Alem

GVV profiteerde van een totale offday van Alem en wist binnen tien minuten driemaal te scoren. „Iedereen was slecht”, aldus Alem-trainer Patrick Theuwis.

"Geen schijn van kans", moest Alem-trainer Patrick Theuwis ruiterlijk toegeven. "Na negen minuten en 27 seconden had ik al naar huis kunnen gaan. Toen stond het al 3-0 voor GVV.
Het was niet onze dag. Zeg maar dat het een totale offday was. Zo noem je dat toch?", vervolgde Theuwis.

GVV won gemakkelijk met 5-0 van Alem. Binnen acht minuten was de wedstrijd al gespeeld. In de tweede minuut speelde Rik van Tussenbroek op maat Danny Hak aan: 1-0. Kort daarna bediende Patrick van der Lugt Marcel van der Heijden. Toen Van der Lugt werd neergelegd benutte Van der Heijden ook de strafschop: 3-0.
GVV controleerde de wedstrijd, maar deed nog wel iets aan het doelsaldo. Van der Lugt had succes met een schot in de verre hoek. Leon van Zee, weer terug na zijn schorsing van twee wedstrijden, rondde een voorzet van Van der Heijden af: 5-0.

GVV won thuis met 5-0 van Alem, ook een van de ploegen, die het afgelopen seizoen uit de vijfde klasse zijn gepromoveerd. Binnen acht minuten waren de verhoudingen in het veld al duidelijk, want toen had GVV al een beslissende 3-0 voorsprong genomen.
GVV kende een pikstart, want in de tweede minuut was het al raak. Rik van Tussenbroek speelde Danny Hak aan en die opende de score. Drie minuten later was het 2-0. Patrick van der Lugt zag Marcel van der Heijden en die drukte af. Weer drie minuten later werd Van der Lugt neergelegd. Het nemen van strafschoppen is een specialiteit van Van der Heijden en hij faalde ook nu niet: 3-0.
Deze stand stond ook halverwege nog op het bord. Twintig minuten voor het einde pakte ook Van der Lugt zijn doelpunt mee. De bal viel achter de verdediging en de spits vond de verre hoek: 4-0. Twee minuten voor tijd was het Leon van Zee, die voor de 5-0 zorgde. De spits was weer present na zijn schorsing van twee weken en werd door Van der Heijden in stelling gebracht.

Danny Hak
Marcel van der Heijden
Marcel van der Heijden
Patrick van der Lugt