17-08-2013 Alem 1 - Brakel 1 5 - 3

Alem 1 - Brakel 1    5-3    (4-2)

Alem te sterk voor Brakel

v.v. Brakel was vanmiddag de tegenstander van Alem. De zaterdag vierdeklasser verving RKVSC dat deze middag geen elftal op de been kon brengen.

De eerste helft was het aanzien meer dan waard en beide ploegen scoorden erop los.
Het eerste wapenfeit kwam op naam van Martijn Leerintveld, zijn schot trof de paal. In de tegenaanval deed Brakel het beter en kwam op voorsprong.
Jeffrey Kollenburg trok de stand gelijk. Een vlotte combinatie tussen Niek van Lent en Gijs Sars, bracht Kollenburg vrij voor het het Brakelse doel en hij rondde dit buitenkansje bekwaam af.
Door weifelend optreden van de Alemse verdediging kwam Brakel weer op voorsprong. Lang Brakel niet genieten van deze voorsprong. Uit een corner volleerde, uitblinker en beste man op het veld, Niek van Lent de bal droog achter de Brakelse doelman: 2-2.
Niek van Lent bracht door goed afjagen, een minuut later Gijs Sars in stelling, die bracht Alem voor het eerst in de wedstrijd op voorsprong. Het had in de eerste helft nog erger kunnen zijn voor Brakel, Gijs Sars kopte vrijstaand tegen de keeper aan. Martijn Leerintveld schoot na een sterke actie, alleen voor de keeper, naast.
Even later revancheerde Leerintveld zich, door een vrije trap schitterend binnen te schieten.

De spectaculaire eerste helft kreeg geen vervolg in de tweede. Lange tijd speelde beide ploegen matig. Vooralsnog was een schot van Niek van Lent wat, slecht verwerkt door de Brakelse keeper, nét naast ging, het enige vermeldenswaardige.
In de geest van de tweede helft verslikte de voltallige Alem-verdediging inclusief doelman Bram van der Zanden zich in een Brakelse voorzet, waarna de spits simpel 4-3 in kon koppen en Brakel weer terug in de wedstrijd bracht.
De zonder kruisband spelende Jochem van Mil (hij staat op de nominatie voor een voorste kruisband-correctie) bracht de 5-3 einduitslag op het bord. Nadat hij eerst nog een doelpunt afgekeurd zag, was het even later wél raak.
Brakel eindigde de wedstrijd met tien man, na commentaar op de leiding werd de Brakelse spits, door scheidsrechter Nettenbreiers weggestuurd.

15e Minuut

17e Minuut
Jeffrey Kollenburg
20e Minuut