01-04-2013 Alem 1 - Wadenoijen 1 3 - 2

Alem 1 - Wadenoijen 1    3-2    (1-1)

Alem herpakt zich

Elf­talleider Tonny van Lent was te­vreden met de zege . „Een mooi duel met veel strijd. Beste man van het veld was Koen van Kessel die na lang niet gevoetbald te heb­ben, weer helemaal terug is.”
Alem boekte tijdens het paasweekeinde winst en verlies. Tegen BZS verloor de formatie van trainer Patrick Theuwis met 0-1. Davey Baars miste tijdens die wedstrijd een strafschop.
Tegen Wadenoijen ging het beter. Het werd een 3-2 winst. “Een moeilijke wedstrijd. We hadden wel 4- of 5-1 moeten maken daardoor werd het op het laatst nog billen knijpen”, blikte trainer Theuwis terug. Jochem van Mil (2x) en Koen van Kessel scoorden.

Wadenoijen kreeg in de vijfde klasse F Zuid 1 maandag te weinig tegen Alem. De ploeg verloor ongelukkig met 3-2, maar had zeker kansen op een beter resultaat.
De bezoekers namen voor rust brutaal de leiding. Dat was ook verdiend, want in de beginfase was het betere spel voor Wadenoijen. Een vrije trap werd door Joost van de Koppel feilloos ingekopt: 0-1. Daarna kregen de bezoekers nog meer kansen, maar in de tegenstoot kwam Alem op gelijke hoogte: 1-1. Toen Van de Koppel pal daarop in het strafschopgebied werd neergelegd, had Wadenoijen recht op een strafschop. Het fluitje van de arbiter bleef echter uit. Na rust begonnen de bezoekers niet scherp genoeg. Alem profiteerde optimaal en nam een 2-1 voorsprong. De thuisclub kwam zelfs op 3-1. Wadenoijen gaf niet op en Arjan van Beest bracht met een mooi schot de spanning weer terug in de wedstrijd. Voor de tweede keer claimden de bezoekers een strafschop. Dit keer werd Bart Jan Zijlstra neergelegd. Maar opnieuw wilde de scheidsrechter van niets weten.
Trainer Addie Kusters: ,,We deden niets onder voor Alem. We hadden op zijn minst dan ook recht op een punt. Maar als je zelfs honderd procent strafschoppen niet krijgt, wordt zoiets een moeilijke zaak.''

16e Minuut
Joost van de Koppel
28e Minuut