10-03-2013 Alem 1 - Hedel 1 3 - 2

Alem 1 - Hedel 1    3-2    (2-1)

Alem verslaat Hedel (3-2)

Alem klopte zondag streekgenoot Hedel met 3-2.Volgens Alem-trainer Patrick Theuwis bewaarde zijn team niet voldoende de rust. Ook niet toen het op een 3-1 voorsprong kwam.

“Daarom werd het nog billen knijpen toen Hedel op het einde nog dichterbij kroop”, blikte Theuwis terug. “In de eerste helft was Alem effectiever maar in de tweede helft hebben we hen helemaal teruggedrongen. Echt zoek gespeeld maar de bal wilde er niet in”, reageerde Hedel-trainer Suat Tasçi. Voor de thuisclub scoorden Davy Baars, Jochem van Mil en Niek van Lent. Jelmer Toonen en Leon van Bemmel voor de bezoekers. Alem behield door de winst de tweede plaats die recht geeft op directe promotie. Theuwis: “Dit is weer een wedstrijd die we weg strepen. We blijven op koers maar we bekijken het wel van week tot week.”

Alem staat tweede in 5F en speelde een wedstrijd met twee gezichten te­gen Hedel. De ploeg van trainer Patrick Theuwis startte heel goed en kwam binnen een halfuur op een ruime 2-0 voorsprong door doelpunten van Davy Baars en Jo­chem van Mil. Maar net voor rust kwam Hedel weer terug in de wed­strijd nadat Jelmer Toonen uit een vrije trap 2-1 maakte. Na de pauze was Hedel veruit de boven­liggende partij. Toch viel het doel­punt aan de andere kant nadat Niek van Lent na een afgeslagen corner de bal beheerst binnen­schoot: 3-1. Vijf minuten voor tijd verkleinde Leon van Bemmel de marge weer tot één doelpunt, maar meer zat er tot spijt van trai­ner Suat Tasçi voor zijn ploeg niet in. „We speelden Alem in de tweede helft zoek, maar worden hiervoor niet beloond.”

Foto: © Kevin Broekmeulen

Kijk hier voor meer Foto's van de wedstrijd