03-03-2013 SCZ 1 - Alem 1 1 - 2

SCZ 1 - Alem 1    1-2    (1-0)

Op bezoek in Zoelen ging de nummer twee van de ranglijst niet in de fout. Al was het begin niet best van Alem. Volgens elftalleider Tonnie van Lent was de reden daarvan sim­pel te geven. „Sinds half decem­ber hadden we geen wedstrijd meer gespeeld en startten dan ook dramatisch.
Maar gelukkig hebben we na rust de achterstand omgebogen en blijven we door de­ze overwinning op koers voor promotie.” De goals van Alem wer­den gemaakt door Davy Baars.

Alem moest wennen. "We hebben maanden niet gespeeld en dat was te zien", sprak Alem-trainer Patrick Theuwis. De thuisclub nam dan ook een terechte voorsprong.
"Na rust hebben we wat omzettingen gedaan en toen ging het beter."
Invaller Davy Baars was uiteindelijk de gevierde bink. Hij scoorde tweemaal.

SCZ stelde op eigen veld in de vijfde klasse F Zuid 1 ernstig teleur tegen Alem. Ondanks een groot overwicht in de eerste helft wonnen de bezoekers het voor de Zoelenaren belangrijke duel met 1-2.
Trainer Roland van Valburg begreep er weinig van. ,,We speelden een dijk van een eerste helft en kwamen ook verdiend op 1-0. In de rust was er helemaal niets aan de hand en ook na de pauze bleven we de bovenliggende partij. Toch counteren de bezoekers ons twee keer weg en verliezen we de wedstrijd zelfs.''
Al na zes minuten werd het 1-0. Bart de Vree profiteerde van slecht verdedigen bij Alem en schoot raak. Kansen op meer kreeg de thuisclub voldoende, maar zoals zo vaak in eerdere wedstrijd is afronden niet het sterkste punt van SCZ.
Na rust kwam Alem al snel op 1-1 en na een kwartier werd het zelfs 1-2. SCZ zette nog eens extra aan en leek ook de gelijkmaker te scoren. De doelman van Alem kwam zijn doel uit en werd door een eigen verdediger geblokkeerd. De Vree dacht daarvan te kunnen profiteren en kopte de bal in het verlaten doel. Tot ieders verbazing keurde de scheidsrechter de treffer af wegens hinderen van de keeper..
Door de nederlaag maakt SCZ even pas op de plaats in de strijd om de eindprijzen.

Bart de Vree
Davy Baars
Davy Baars

Alem 1 :
Joost Stoof,
Chris van Eldik (Davy Baars), Lars Steenbekkers, Dennis van Mook, Jeffrey Kollenburg
Bart van Lent, Roy Muller, Gijs Sars (Martijn Leerintveld), Koen van Kessel
Tony v/d Berg (Jochem van Mil), Niek van Lent
Wisselspelers :
Jaap van Boxtel, Jochem van Mil, Davy Baars, Martijn Leerintveld, Bram van der Zanden