18-11-2012 Alem 1 - Waalkanters/Opijnen 1 4 - 0

Alem 1 - Waalkanters/Opijnen 1    4-0   (2-0)

Alem stijgt in 5F naar tweede plaats

Volgens elftalleider Tonny van Lent van Alem speelde zijn ploeg een schitterende partij. „Er werd bijna niks weggegeven. De uitslag is dan ook meer dan te­recht.” De doelpunten werden ge­maakt door Roy Muller (2), Davy Baars en Niek van Lent.

Alem boekte een klinkende zege op Waalkanter/Opijnen (4-0). Alem klom mede daardoor naar een (gedeelde) tweede plaats.
“Dikverdiend”, aldus Alem-trainer Patrick Theuwis die nog moet nadenken over contractverlenging.De uitslag van 4-0 was nog schamel. “Het had meer kunnen zijn want we raakten ook nog een paar keer het aluminium”, vervolgde Theuwis. Roy Muller (2x), Davy Baars en Niek van Lent zorgden voor de doelpunten.

Waalkanters/Opijnen bakte er bij Alem vrij weinig van. De veel fellere thuisploeg won dik verdiend: 4-0. “De resultaten zijn de laatste weken slecht, maar het voetbal was aardig.
Daarvan was echter vandaag ook niets te zien”, zei Waalkanters-speler Pascal Schimmel. De thuisploeg pakte in de slotfase van de eerste helft een 2-0 voorsprong door twee treffers van Roy Muller. Halverwege de tweede helft maakte Davy Baars de 3-0. Niek van Lent zette uit een vrije trap de eindstand op het scorebord. “We wonnen geen duels en Alem zat er elke keer goed bovenop. Als je elke keer een stap te laat bent, is het moeilijk voetballen. Dan gaan de koppies omlaag en praten we meer dan we voetballen”, aldus Schimmel.

In de vijfde klasse F Zuid 1 bakten de voetballers van Waalkanters/Opijnen er zondag erg weinig van. In Alem verloren de voetballers van de gelijknamige ploeg met duidelijke cijfers: 4-0.
De laatste weken speelde Waalkanters/Opijnen leuk voetbal, maar daar was zondag niets van te zien. Vanaf de eerst balomwenteling bleek de thuisclub op alle fronten de bezoekers af te troeven. Duels werden niet gewonnen vanwege een te geringe vechtlust. Het was voor het doel van Alfred van Kuil dan ook alleen maar tegenhouden.
Dat ging in de eerste helft twee keer mis. Alem sprong niet erg zorgvuldig met de kansen om maar slaagde er wel in de rust in te gaan met een 2-0 voorsprong.
Ook na de thee wijzigde het spelbeeld niet. Waalkanters/Opijnen had een duidelijke offday en kon nauwelijks aanvaardbaar tegenspel bieden.
Zeker toen Alem de voorsprong verhoogde naar 3-0 was de wedstrijd definitief gespeeld. Het leed voor de bezoekers werd zelfs nog groter door een vierde tegentreffer.
Inmiddels is Waalkanters/Opijnen dat na het samengaan van de eerste elftallen van Waalkanters en Opijnen zo optimistisch aan de competitie begon, afgezakt naar plaats elf op de ranglijst. Meedoen voor de prijzen zit er dit seizoen niet meer in.

Foto: © Kevin Broekmeulen

v.v. Alem LIVE
(door Kevin Broekmeulen)
22'    Alem-waalkanters is 22 minuten onderweg als via N.van Lent Alem voor de 3e keer het houtwerk raakt.
27'    Stoof tikt een ogenschijnlijk zeker doelpunt uit de bovenhoek.
37'    DOELPUNT!! na een goede passeeractie van Sars zet hij Muller vrij voor de keeper die koelbloedig de 1-0 maakt.
42'    DOELPUNT!! Muller maakt zijn 2e van de middag... Schitterende streep vanaf +/- 25 meter... 2-0.
60'    Alem en Waalkanters zijn beide in een mindere fase...
65'    Na een prima combinatie van Baars en van Mil word de bal net uit de hoek getikt
67'    DOELPUNT!! Baars ziet de net ingevallen Kollenburg opstomen die de bal krijgt en teruglegd op Baars... Deze kan rustig binnenschuiven 3-0
75'    DOELPUNT!! N. Van Lent maakt via een gecontroleerde vrije trap in de verre hoek 4-0
90'    Eindstand Alem-Waalkanters 4-0.

Roy Muller
Roy Muller
Davy Baars
Niek van Lent