11-11-2012 BZS 1 - Alem 1 1 - 2

BZS 1 - Alem 1    1-2   (0-1)

Alem wint verdiend van BZS

Alem behaalde een verdiende zege bij BZS. En daarmee blijft de formatie van trainer Patrick Theuwis mee doen voor de directe promotieplaatsen onder koploper Hurwenen.
Alem speelde het eerste uur heel goed. “We hadden toen al verder afstand moeten nemen”, sprak trainer Theuwis. “Belangrijke punten voor ons. We blijven zo mooi in slipstream van Hurwenen.” Niek van Lent en Gijs Sars scoorden voor Alem dat op het laatst nog billen moest knijpen. Theuwis: “We gaven een strafschop weg en daardoor werd het nog spannend.”

Alem boekte een knappe zege in Beusichem. In de twintigste minuut maakte Niek van Lent 0-1 en halverwege de tweede helft verdubbelde Gijs Sars de marge. Niet veel later bracht BZS de spanning weer terug. Bij die 1-2 bleef het echter. Elftalleider Tonny van Lent: „We kwamen on­der grote druk te staan, maar de ploeg heeft goed stand gehouden.”

In de vijfde klasse F Zuid 1 maakt BZS de laatste weken een vrije val door op de ranglijst. De ploeg verloor inclusief de wedstrijd van zondag vier keer op rij en is daardoor op grote achterstand geraakt van koploper Hurwenen. Het lijkt er op dat de ploegen in deze klasse zich vooral moeten richten op de tweede plaats. BZS verloor zondag met 1-2 van Alem.
Overigens was er nauwelijks sprake van enig klassenverschil. Alem had iets meer spelaandeel, maar BZS speelde absoluut goed mee. Toch kwamen de bezoekers voor rust op een 0-1 voorsprong. BZS moest het doen met enkele kleine mogelijkheden, maar kreeg geen echte kansen.
Na de pauze wijzigde het spelbeeld niet. BZS probeerde wel de wedstrijd te laten keren, maar Alem was toch de wat gevaarlijkere ploeg. Uit een van de aanvallen van de bezoekers werd het 0-2.
Ron van der Gun BZS naar de 1-2 schoot leek weer van alles mogelijk. De Beusichemmers gooiden er nog wat extra energie tegen aan om in het restant van de wedstrijd alsnog de gelijkmaker te scoren. De mogelijkheden waren er ook, want Alem wankelde in de slotfase toch enkele keren nadrukkelijk. De gelijkmaker, die wellicht ook iets te veel van het goede was geweest viel echter niet meer.

20e Minuut
Niek Van Lent
67e Minuut
Gijs Sars