06-05-2012 ISC 1 - Alem 1 0 - 2

ISC 1 - Alem 1    0-2   (0-0)

Alem begint zondag nacompetitie thuis tegen VCB

De hoop was er nog bij Alem. Zelf winnen bij ISC en RKTVC verliezen bij Opijnen zou het scenario dan moeten zijn. Alem won wel (0-2) maar helaas verzaakte RKTVC niet en ging de titel in 5G naar de club uit Tiel. Voor Alem rest dus de nacompetitie.
Het duel tegen ISC was in de rust al gelopen. “We hoorden dat RKTVC fors op voorsprong stond. Ja, toen werd het vervolgens bij ons een veredeld zomeravondpotje”, blikte Trainer Patrick Theuwis terug. Kevin Broekmeulen (wie anders) en Martijn Leerintveld zorgden voor de twee goals.
Terugblikkend op het seizoen denkt Theuwis nog vaak aan het duel tegen laagvlieger Ophemert (1-0 verlies). “Toen hebben we het laten liggen. Maar aan de andere kant doet het ook zeer dat je met 52 punten in de knip geen kampioen wordt. Normaal ben je met dat aantal punten kampioen.”
Trainer Theuwis weet niet goed hoe hij de nacompetitie poule moet inschatten. “Ik ken VCB en SVSSS niet. We gaan in ieder geval voor de winst. We gaan het proberen. We verwachten zondag veel publiek.”
Alem begint de nacompetitie zondag met een thuiswedstrijd tegen VCB uit Biezenmortel. Als Alem deze wedstrijd verliest of gelijkspeelt komen de mannen van trainer Theuwis op zondag 20 mei tegenover SVSSS uit Udenhout te staan. Wint Alem van VCB dan volgt pas op maandag 28 mei (Tweede Pinksterdag) de confrontatie met SVSSS. De winnaar van de drieluik promoveert naar de vierde klasse.

Alem (5G, Zuid 1) had nog een kleine kans op het kampioenschap. Dan moest het zelf winnen bij ISC en mocht Opij­nen niet verliezen van koploper RKTVC. Het eerste lukte met een 0-2 overwinning, het tweede niet. Opijnen verloor met 0-5.
Slechts vijf procent kans gaf Alem-leider Ton­ny van Lent zijn ploeg op het kampioenschap. „Wij hebben gedaan wat we moesten doen. In de rust hoorden wij dat RKTVC met 0-4 voorstond. Toch zijn wij voor de overwinning blijven gaan. Normaal word je met 52 punten kampioen. Het is sneu dat wij dat nu niet worden. Uit bij Ophemert hebben wij het laten liggen, daar verloren we met 1-0. Daarna hebben wij het goed opgepakt. Wij gaan met vertrouwen de nacompetitie in.
Volgende week speelt Alem thuis tegen OSC’45. Van die ploeg verloor Alem vorig jaar in de promotieduels met 0-1.

ISC slaagde er uiteindelijk niet in om de nummer twee van de vijfde klasse G Zuid 1 zondag Alem een hak te zetten. Na een 0-0 ruststand werd het 0-2.
ISC kreeg al snel een flinke tegenvaller te verwerken. Halverwege de eerste helft kreeg Verdediger Ronnie Duim zijn tweede gele en dus rode kaart voorgehouden. De eerste was gegeven na een forse overtreding, de tweede na een onschuldige botsing. Ondanks de numerieke minderheid hield ISC stand. Verdedigend stond de ploeg uitstekend en Alem dat moest winnen om nog een kleine kans op de titel te houden wist daar geen raad mee.
Na rust kreeg ook ISC kansen. Een vrije trap van Martijn van Blijderveen werd door de doelman van Alem buiten zijn doel gehouden. Ook op een schot van Dennie van Dijk had de keeper een antwoord.
Halverwege de tweede helft was de energie echter op bij ISC. De ploeg maakte in het strafschopgebied een overtreding en de bal ging terecht op de stip: 0-1. Alem maakte kort daarop het karwei definitief af met een tweede doelpunt.
Ondanks de nederlaag was scheidend trainer Gert van Esterik tevreden. ,,Wie vooraf had gezegd dat we 28 punten zouden halen, was waarschijnlijk voor gek verklaard. We hebben dat echter wel gedaan, prima.''

Kevin Broekmeulen
Martijn Leerintveld

Alem 1 :
Joost Stoof,
Jeffrey Kollenburg (Koen de Leeuw), Dennis van Mook, Lars Steenbekkers, Jaap van Boxtel
Roy Muller (Martijn Leerintveld), Stan Schreuders, Niek van Lent, Danny Wuits
Jochem van Mil (Tony v/d Berg), Kevin Broekmeulen