18-03-2012 SCZ 1 - Alem 1 1 - 1

SCZ 1 - Alem 1    1-1   (1-0)

Geen Periodetitel voor Alem

Alem kon zondag geen feestje vieren. SCZ gooide roet in het eten door de ploeg van trainer Patrick Theuwis op 1-1 te houden. "We wisten dat het bij SCZ moeilijk zou worden. SCZ verliest thuis bijna nooit en het gaat er heel fysiek aan toe", evalueerde Theuwis.
Doordat RKTVC won en daarmee ook de periodetitel opeiste, staan de Tielenaren op de rangklijst drie punten voor op Alem. "We bekijken het nu maar van zondag tot zondag. Gelukkig blijft SCZ op zeven punten van ons. Als we niet kampioen kunnen worden, hebben we altijd nog een vervangende periodetitel als we tweede blijven"' vervolgde Theuwis. De Alem-trainer heeft wel te maken met personele problemen. "Na vijf minuten viel Jochem van Mil al uit met een knie blessure en later moest Roy Muller met een gebroken neus er ook aan geloven."
Niek van Lent maakte voor Alem gelijk. Vijf minuten voor tijd dacht Kevin Broekmeulen toch nog te kunnen scoren. Maar hij werd op hardhandige manier onderuit geschoffeld.

Alem slaag­de er niet in om de tweede perio­detitel binnen te slepen. Een over­winning was nodig, maar door het gelijkspel won RKTVC de periode­titel. Die ploeg voorkwam eerder dit seizoen al dat Alem de eerste periode won.

SCZ liet zich tegen het hogergeklasseerde Alem van de beste kant zien. De wedstrijd in de vijfde klasse G Zuid 1 zondag eindigde echter in 1-1. Een eindstand waar vooral de Zoelenaren teleurgesteld over waren.
Trainer Roland van Valburg: ,,We hebben de kans gehad om Alem te pakken. We speelden een prima pot en het is gewoon jammer dat we niet de volle winst hebben gepakt.''
De thuisclub kreeg middels Eddy van Zetten en Martin Groenhof in het eerste half uur al mooie kansen. Beide spelers lieten de mogelijkheid echter onbenut. De 1-0 na bijna een half uur was dan ook buitengewoon verdiend. Een vlotte aanval eindigde bij topschutter Van Zetten die zijn ploeg prima aan de leiding schoot.
Na rust was Alem beter. Toch waren de beste kansen voor de thuisclub, die uitstekend gebruik maakte van de counter. Alem liet veel ruimte vallen, omdat de ploeg moest winnen. Groenhof, Van Zetten en Lodi van Elk slaagden er echter niet in om te scoren.
Dat had Alem twee minuten na rust wel gedaan: 1-1. Vijf minuten voor tijd moest Mark van Kalkeren er met rood af, toen hij de doorgebroken Kevin Broekmeulen neerlegde. De grote winnaar van dit gelijke spel was RKTVC dat de tweede periodetitel pakte.

Eddy van Zetten
Niek van Lent