11-03-2012 Ophemert 1 - Alem 1 1 - 0

Ophemert 1 - Alem 1    1-0   (0-0)

Verrassend verlies Alem bij Ophemert

Alem-trainer Patrick Theuwis sprak van een collectieve offday. “ik had wel elf spelers kunnen wisselen”, was Theuwis na de verloren partij tegen en in Ophemert (1-0 verlies) teleurgesteld. “In de eerste helft kregen we dotten van kansen. Toen hadden we het af moeten maken”, vervolgde Theuwis. Het waren Niek van Lent en Roy Muller die de mogelijkheden verprutsten. “Als je kampioen wilt worden moet je zulk soort wedstrijden gewoon winnen.” Na een 0-0 ruststand rook Ophemert zijn kansen. “Voor hun goal kwamen we al een keer goed weg bij een schot op de paal bij ons”, aldus Theuwis. Trainer Theuwis wil dat zijn team het zondag tegen SCZ recht zet. “Die wedstrijd is tevens heel belangrijk voor de tweede periode.”

„Op­hemert (5G) heeft de koploper een kopje kleiner gemaakt”, zei Alem-leider Tonny van Lent na af­loop. „ De eerste helft was wel aar­dig en wij kregen drie mogelijkhe­den. In de tweede helft haalden wij ons niveau niet meer. Sowieso is ons spel na de winterstop min­der dan in de eerste seizoenshelft. Wij moeten snel ons ritme hervin­den, willen wij bijblijven.”

Ophemert leverde een knappe prestatie door koploper Alem met een 1-0 nederlaag terug naar huis te sturen. Ophemert-trainer Piet Verbeek stond weer eens tussen de palen en hield zijn ploeg in de eerste helft met drie puike reddingen op de been. “Zij hadden voor rust inderdaad goede kansen”, gaf Verbeek na afloop toe. “Maar wij misten ook een paar keer. Na rust gaven we vrijwel niets meer weg.” Tien minuten voor tijd profiteerde Joshua Lopes Cuijten bijna van een keepersfout, maar raakte het aluminium. Even later had Kevin de Haan meer geluk. Zijn inzet verdween via de binnenkant van paal in het doel.

Kevin de Haan

Alem 1 :
Tom van Geffen,
Jaap van Boxtel, Dennis van Mook, Jorge Reuvers, Jeffrey Kollenburg
Bart van Lent, Roy Muller, Niek van Lent, Tim Hanegraaf (Danny Wuits)
Tony v/d Berg (Thomas van Mook), Kevin Broekmeulen
Wisselspelers :