26-02-2012 Alem 1 - BZS 1 2 - 1

Alem 1 - BZS 1    2-1   (1-0)

Alem pas laat voorbij BZS

Alem blijft in 5G op kop De mannen van Patrick Theuwis wonnen hun duel tegen BZS met 2-1. "Maar het was niet helemaal verdiend", moest de Alem-oefenmeester toegeven. "Een gelijkspel had de verhoudingen beter weergegeven. Wij hadden het geluk van de bovenste."
Niek van Lent zorgde ervoor dat Alem met een 1-0 voorsprong de rust in ging. Na de thee kroop BZS langszij (1-1). Daarna moest de Alem-aanhang lang wachten op de verlossende overwinningstreffer. Pas in de extra tijd wist Jochem van Mil de 2-1 op het bord te zetten.
Trainer Theuwis hoopt dat zijn team nu met de druk om kan gaan. "Hopelijk gaan we wel beter voetballen. Wij moesten weer wennen na in de winterstop veel op kunstgras te hebben gebivakkeerd. Ons veld was niet best. Dat moeten ze deze week maar eens goed rollen zodat we tegen MEC wat gemakkelijker kunnen spelen."

Het was een verdiende, maar moeizame overwinning”, zei Alem-leider Tonny van Lent na afloop. „In de eerste helft hadden wij meer af­stand moeten nemen, maar daar­na sloop er iets in de ploeg van ‘het komt wel’. In de rust werd er nog een beetje lacherig over ge­daan dat het allemaal wel goed zou komen. Dat kwam het niet.
Wij waren wel beter, maar goed was het niet. Toch winnen we als­nog door een doelpunt van Jo­chem van Mil in de achtste mi­nuut van de blessuretijd. Die tref­fer zorgde bij iedereen voor een su­perontlading.”

BZS maakte het in de vijfde klasse G Zuid 1 zondag koploper Alem op eigen veld erg moeilijk. De thuisclub had er tien minuten in de extra tijd toegekend door de arbiter voor nodig om de 2-1 zege te behalen.
Daarmee kregen de Beusichemmers duidelijk te weinig. Beide teams gaven elkaar niets toe in de wedstrijd en BZS had zeker recht op een punt. De bezoekers kregen ook kansen, maar Niels van Dooijeweert had het vizier niet op scherp staan.
Uit een vrije trap nam Alem nog voor de pauze de leiding: 1-0.
Na de pauze zette BZS Alem meer onder druk en dat leverde de meer dan verdiende gelijkmaker op. Uit een vrije trap verlengde Germaine Bothof de bal tot in het doel: 1-1. In de enerverende slotfase liet de arbiter elke minuut die er naar zijn mening tijd gerekt was, uitspelen. In totaal was dat bijna een kwartier. Alem profiteerde optimaal van die extra tijd en schoot in de honderdste minuut de winnende treffer binnen: 2-1.
Trainer Alex van Kraanen was uiterst teleurgesteld: ,,Als we ooit de kans hadden om de koploper punten afhandig te maken dan was het vandaag wel. De wedstrijd ging duidelijk uit op een meer dan terecht gelijk spel. Die extra tijd deed ons tenslotte toch de das nog om.''

Niek van Lent
Germaine Bothof
Jochem van Mil