11-12-2011 Waalkanters 1 - Alem 1 1 - 2

Waalkanters 1 - Alem 1    1-2   (0-0)

Alem herfstkampioen na winst op Waalkanters

Alem gaat als herfstkampioen de winterstop in. Uit bij het lastige Waalkanters konden weer drie punten worden toegevoegd (1-2).
“Het ging in de eerste helft moeizaam. Waalkanters liet zich terugzakken en dan is het niet gemakkelijk om er door heen te komen”, blikte Alem-trainer Patrick Theuwis terug op het duel. Bovendien had Alem ook problemen met de fysieke manier van tegenspel. “Maar ja die soort wedstrijden moet je ook spelen”, vervolgde Theuwis.
Alem voert de lijst in 5G nu aan met RKTVC als de grote achtervolger. “Dat is en blijft onze grootste concurrent”, vindt Theuwis nog steeds.

Jochem van Mil
In Varik kon Alem pas in de tweede helft het heft echt in handen nemen. Dat gebeurde door Jochem van Mil. Die schoot zowel de 0-1 als de 0-2 binnen. De thuisclub kwam nog wel dichterbij via het benutten van een strafschop (1-2) maar verder liet de koploper het niet komen.
“Nu maar proberen goed uit de winterstop te komen”, keek trainer Theuwis vooruit. “We zullen het daarna toch zelf moeten doen. We moeten niet afhankelijk willen zijn van andere clubs. Maar ja het duurt nog twee maanden voor we weer een competitiewedstrijd spelen en dan maar eens kijken hoe de vlag er bij hangt.”

Contractverlenging
Patrick Theuwis en Alem zijn nog geen contractverlenging overeengekomen. De partijen moeten nog rond de tafel. “Maar de intentie is geloof ik er toch wel van beide zijden om door te gaan”, aldus Theuwis.

„ Herbstmeister klinkt leuk”, zei Alem-leider Tonny van Lent. „Wij hebben er hard voor moeten wer­ken om het te worden. Waalkan­ters is een taaie ploeg en ze heb­ben het ons lastig gemaakt.”

Een gehavend Waalkanters verweerde zich prima tegen koploper Alem. Pas een kwartier voor tijd moest de ploeg van trainer Edwin Helderton zich gewonnen geven, toen de gevaarlijke Alemse spitsen in vijf minuten tijd twee keer scoorden. “Alem heeft verdiend gewonnen, maar ik moet mijn ploeg complimenteren. We hielden hun spitsen lange tijd redelijk in bedwang. Pas toen wij achterin noodgedwongen wisselden, was de organisatie even weg. Zij profiteerden direct.”
Invaller Wim Akkermans speelde in de slotfase een hoofdrol. Na een overtreding op ‘Knek’ mocht Dirk Jan Dortmond van elf meter scoren. Akkermans zelf werd even later met zijn tweede gele kaart weggestuurd.

Waalkanters miste in de wedstrijd tegen de koploper van de vijfde klasse G Zuid 1 Alem maar liefst zes spelers. Daardoor moest de jeugd de ploeg aanvullen. Het elftal deed het met vooral heel hard werken uitstekend. Alem won met slechts 1-2.
Voor rust waren beide defensies heer en meester. Kansen deden zich niet voor en de ruststand van 0-0 was volkomen terecht. Pech had Waalkanters toen verdediger Thomas van Rekum geblesseerd uit moest vallen. De defensie was even ontregeld en daar profiteerden de gevaarlijke spitsen van Alem meteen van. De ploeg opende de score: 0-1. Vijf minuten later stond het al 0-2.
Waalkanters gaf echter de strijd niet op en zette waar mogelijk de verdediging van Alem onder druk. Dat leverde de ploeg een volkomen terechte strafschop op, toen invaller routinier Wim Akkermans werd neergelegd. De altijd trapvaste Dirk Jan Dordmond bracht de stand op 1-2.
De Varikers probeerden het in de slotfase van de wedstrijd nog wel, maar moesten wel steeds uiterst bedacht zijn op de snelle uitvallen van de bezoekers. De verdedigingen hadden er steeds goed het oog in, waardoor de wedstrijd door de koploper werd gewonnen.
Voor Waalkanters gaat nu de winterstop tot begin februari in.

Dirk-Jan Dortmond

Alem 1 :
Tom van Geffen,
Jaap van Boxtel (Danny Wuits), Dennis van Mook, Jorge Reuvers, Jeffrey Kollenburg
Bart van Lent, Roy Muller, Niek van Lent, Tim Hanegraaf
Jochem van Mil, Kevin Broekmeulen