13-11-2011 Opijnen 1 - Alem 1 0 - 4

Opijnen 1 - Alem 1    0-4   (0-0)

Opijnen kan Kevin Broekmeulen niet stoppen

Een te­rechte overwinning voor Alem (5G), daar waren beide partijen het wel over eens. In de eerste helft slaagde Opijnen er met hulp van paal en lat nog in om Alem van scoren te houden, maar na rust lukte dat niet meer. Kevin Broekmeulen maakte met vier tref­fers het verschil.

Aan de hand van goalgetter Kevin Broekmeulen ontmaskerde Alem pas na rust Opijnen (0-4 winst). “In de eerste helft wilde het maar niet vlotten met ons. Kansen genoeg overigens. In de pauze heb ik gezegd: rustig blijven want het doelpunt valt nog wel”, blikte Alem-trainer Patrick Theuwis terug op het duel in Opijnen. Zijn vooruitziendee blik was niet ongegrond. Na de 0-1 was de ban gebroken de bezoekers verder weg. “Toen was het over en sluiten voor Opijnen. We waren ook een klasse beter”, vervolgde Theuwis.

Opijnen ging op eigen veld met 4-0 onderuit tegen koploper Alem. Doelman Peter van Dam was na afloop eerlijk: “We zijn vandaag op klasse geklopt. We waren kansloos. Als Alem kampioen wordt is dat zonder meer terecht.” Voor rust was Alem weliswaar de duidelijk betere ploeg, maar door kort dekken van Opijnen wisten de gasten niet te scoren. In de tweede helft maakte topscorer Kevin Broekmeulen weer eens het verschil. Hij tekende voor drie van de vier treffers. Na de snelle 0-1 viel ook de 0-2. Nick Ruhé tikte de 0-3 ongelukkig achter Van Dam, waarna Broekmeulen de eindstand bepaalde.

Opijnen begon onbevangen tegen de koploper in de vijfde klasse Zuid 1 zondag Alem. De ploeg trok ten aanval en kreeg via Sebastiaan van Arkel en Robin Stappershoef ook enkele kansjes. Gescoord werd er echter niet.
Alem gokte vooral op de levensgevaarlijke spits Kevin Broekmeulen. Opijnen had Johan Beverloo op de spits gezet en Beverloo deed het uitstekend. Broekmeulen kwam voor rust niet in het spel voor. Beslissend was echter dat Beverloo nog in de eerste helft zijn plaats als mandekker moest omruilen naar laatste man. Het brak Opijnen na rust lelijk op.
Al na twee minuten profiteerde Broekmeulen van de vrijheid die hij plotseling had. Hij snelde eenmaal in balbezit door de verdediging van Opijnen heen en legde de bal achter doelman Peter van Dam.
Acht minuten later keek Opijnen al tegen een onmogelijke opdracht aan, toen Broekmeulen voor de tweede keer doeltreffend uithaalde; 0-2. Het leed was voor de thuisclub nog niet geleden. Nick Ruhé werkte de bal achter zijn doelman Van Dam: 0-3.
In de slotfase liet Broekmeulen nog eenmaal zijn klasse zien. Hij omspeelde de achterhoede van Opijnen en maakte zijn derde doelpunt van de wedstrijd.
Opijnen blijft door de nederlaag tiende op de ranglijst.

Alem 1 :
Tom van Geffen,
Jaap van Boxtel, Dennis van Mook, Jorge Reuvers, Jeffrey Kollenburg
Bart van Lent, Roy Muller, Niek van Lent, Tim Hanegraaf (Danny Wuits)
Jochem van Mil, Kevin Broekmeulen
Wisselspelers :