04-09-2011 Wadenoijen 1 - Alem 1 3 - 3

Wadenoijen 1 - Alem 1    3-3   (2-3)

Op een 1-3 voorsprong komen en dan toch maar met één puntje huiswaarts keren. Het overkwam Alem. Niek van Lent maakte de 1-1, Kevin Broekmeulen tekende voor 1-2 en 1-3.
Toch kon Alem-trainer Patrick Theuwis zich in het 3-3 eindresultaat wel vinden. "Aan de ene kant geven we door persoonlijke fouten twee goals weg, maar aan de andere kant, als ik de hele wedstrijd overzie, denk ik dat we gewoon tevreden moeten zijn met het ene puntje", blikte Theuwis terug op de voor het publiek leuke confrontatie. "Vorig seizoen ontliepen beide teams elkaar niet veel en dat bleek ook nu weer."

On­danks een 1-3 voorsprong lukte het Alem (5G) gistermiddag niet om Wadenoijen te verslaan, mede door persoonlijke fouten. Elftallei­der Tonny van Lent van Alem: „In het begin liet onze doelman een bal glippen en stonden wij op ach­terstand. En bij het tweede tegen­doelpunt riep onze laatste man ‘ ik heb hem’, maar hij had hem niet.” In de fase tussen die tegentreffers was Alem de bovenliggende partij. Niek van Lent en Kevin Broekmeu­len (tweemaal, waarvan één straf­schop) bogen de achterstand om in een voorsprong. Na rust kwam de thuisploeg al snel langszij.

Wadenoijen en Alem maakten er voor het publiek een mooie wedstrijd van. De teams uit de vijfde klasse C Zuid 1 zondag beëindigden het spektakel op 3-3. De thuisclub begon goed. Een afstandsschot van Roy Jonas werd door de keeper wel tegengehouden, maar de terugspringende bal eindigde bij de meegelopen Addie Kusters. De speler/trainer zette zijn ploeg op 1-0.
De thuisclub kreeg een goede kans op een tweede treffer. Arjan van Beest schoot zelf in plaats van af te leggen op de vrijstaande Rob van Haarlem. Alem kwam er steeds gevaarlijker uit en bracht de stand verdiend op 1-1. Even later keek de thuisclub tegen een 1-2 achterstand aan.
Alem kreeg een strafschop toen doelman Michel Blokker in botsing kwam met een aanvaller: 1-3. Nog voor rust bracht Van Haarlem Wadenoijen dichterbij: 2-3.
Wadenoijen kwam uitstekend uit de kleedkamer. De ploeg kreeg drie kansen, die eindigden in schoten over, naast en in handen van de doelman. Halverwege de tweede helft werd het 3-3. Remco Moret werd in een solo onreglementair gestuit en de bal ging op de stip. Zelf schoot Moret de penalty binnen.
Beide teams kregen in de slotfase nog kansen. Voor Wadenoijen misten Van Haarlem en Mark van Valburg deze mogelijkheden.

Addie Kusters
Niek van Lent