13-03-2011 Alem 1 - Ophemert 1 2 - 0

Alem 1 - Ophemert 1    2-0   (1-0)

Ophemert onderuit tegen tien van Alem

Net als met de koploper gaat het ook met Alem crescendo. De Alem­mers waren tien duels ongeslagen, sinds 3 oktober 2010, en verleng­den die reeks gistermiddag met één duel. Daar komt bij dat de thuisclub al drie wedstrijden op rij geen tegentreffer heeft gehad. Gis­teren brak Niek van Lent namens de gastheren al snel de wedstrijd open door een vrije trap knap bin­nen te schieten. Ondanks de twee­de gele, en dus rode, kaart voor Alem-aanvaller Jochem van Mil kende de thuisclub geen probleem met Ophemert. Nadat Jeffrey Kol­lenburg zijn solo doeltreffend af­rondde, was de wedstrijd gespeeld.

Na twee afstraffingen (0-7 en 8-1) heeft Ophemert een weer wat draaglijker nederlaag geleden. De ploeg van trainer Piet Verbeek verloor met 2-0 bij Alem. Verbeek: “Dit is natuurlijk geen goede uitslag, maar wel wat normaler. Hier kan ik weer wat beter mee leven.” Al na een halfuur kreeg een speler van de thuisploeg zijn tweede gele kaart, maar Ophemert kon niet profiteren van die man-meersituatie. De gasten creëerden welgeteld twee mogelijkheden: Jurgen Laviere en Jordi van Bekkum misten. Alem scoorde zowel voor als na rust éénmaal. “Ook met een man meer durfde ik het niet aan om een verdediger door te schuiven. Daar is onze ploeg te jong voor en zij hebben een paar beweeglijke spitsen”, aldus Verbeek.

Niek van Lent
Jeffrey Kollenburg

Alem 1 :
Tom van Geffen,
Jaap van Boxtel, Dennis van Mook, Jorge Reuvers, Jeffrey Kollenburg (Koen de Leeuw)
Stan Schreuders, Bart van Lent, Niek van Lent, Rick Leerintveld (Danny Wuits)
Jochem van Mil, Kevin Broekmeulen
Wisselspelers :