21-11-2010 Alem 1 - Rhelico 1 1 - 0

Alem 1 - Rhelico 1    1-0   (0-0)

Eerste thuisoverwinning sinds 28 Maart 2010 (Alem - The White Boys 2-0)

Groot feest in Alem, want de thuisclub pakte zijn eerste thuisoverwinning in de vijfde klasse G. En niet tegen zomaar een club. In de slotfase delfde – toen nog koploper – Rheli­co het onderspit. „Een verdiende overwinning”, vond Alem-leider Tonny van Lent. „ Zeker op basis van inzet en vechtlust.” Matchwin­ner Jochem van Mil kopte raak uit een vrije trap van Niek van Lent.

Rhelico is zijn koppositie in de 5e klasse G kwijtgeraakt. De ploeg verloor verrassend bij Alem: 1-0. Rhelico-trainer Marcel Helderton was niet te spreken over de eerste helft die zijn ploeg afwerkte: “We kwamen onze afspraken niet na en werden afgetroefd op inzet en felheid. Alem had een voorsprong toen zeker verdiend. Gelukkig ging het na rust beter en kregen wij de kansen op een voorsprong. Jammer genoeg maken zijn vlak voor tijd de enige treffer.” De kansen voor Rhelico waren niet besteed aan Willem Verweij, Sjoerd Dragstra en Akram Chayid. Na de 1-0 moest Rhelico-speler Sjoerd Dragstra nog met zijn tweede gele kaart vroegtijdig naar de kleedkamer.

Jochem van Mil

Alem 1 :