06-12-2009 Jan van Arckel 1 - Alem 1 2 - 0

Jan van Arckel 1 - Alem 1    2-0   (1-0)

Verslag "Brabants Dagblad"

Jan van Arckel stelt zege pas laat veilig

Jan van Arckel hield de spanning er lang in tegen Alem, maar besliste het duel pas definitief in de slotfase.

Jan van Arckel stijgt door de winst op Alem weer een plaatsje op de ranglijst, naar de derde plek in de vijfde klasse F. De ploeg van trai­ner Rene van der Putten blijft in het spoor van de zichzelf opgeleg­de ambities voor dit jaar. „We wil­len dit seizoen meedoen om de prijzen en we staan er nog steeds prima voor. Zowel een periode als de titel blijven in beeld”, schetste Van der Putten de huidige toe­stand van zijn ploeg. Gisteren be­gon zijn formatie veel te slap aan de wedstrijd. Het eerste kwartier was absoluut voor de bezoekers uit Alem, die twee grote kansen onbenut lieten. „ Hierna leken wij pas wakker te worden”, aldus van der Putten. Jan van Arckel nam de regie in handen en zette meer druk naar voren toe. Na ruim twin­tig minuten moest Alem voor het eerst capituleren. Adriaan van He­mert bracht de thuisploeg op dat moment verdiend op voorsprong. „Daarna hadden we de wedstrijd veel sneller moeten beslissen”, zag Van der Putten. Zijn ploeg ver­zuimde de vele mogelijkheden af te maken en hield Alem hierdoor lang in de wedstrijd. „Er kan altijd een bal verkeerd vallen of soms kan een goede counter fataal zijn.” Vlak voor tijd kon Jan van Arckel de wedstrijd definitief beslissen. Wojtek van Rooy mocht de wed­strijd vanaf de stip in het slot gooien.

Foto's © Bruis de Kock / Persfoto.nu

Adriaan van Hemert
90e + 3 Minuut
Wojtek van Rooij