27-09-2009 Alem 1 - HHC'09 1 0 - 3

Alem 1 - HHC'09 1    0-3   (0-2)

HCC was een maatje te groot voor Alem. Vooral de voorhoede bezorg­de de thuisploeg veel werk. Het was voor Alem vooral een kwestie van de schade beperkt houden.

Nieuwe verzorgster Annelies Piels kon vandaag al flink aan de bak

Van Bijnen mag nu wél dromen

In een slechte wedstrijd won HHC'09 dik verdiend bij Alem 0-3. De fusie tussen Heusden en Herptse Boys blijkt een zegen voor Marco van Bijnen.

Clubliefde. Bestaat het nog in het amateurvoet­bal? Je hoeft bij wijze van spreken maar met je ogen te knipperen of spelers zijn verdwenen. Zeker als ze een béétje kunnen ballen wordt er aan getrok­ken. Wanneer de portemonnee ook nog een woordje mee gaat spreken, is een overschrijving snel aangevraagd.
Clubliefde kent Marco van Bijnen wel degelijk. De 23-jarige voetbal­ler heeft jarenlang bij Herptse Boys gespeeld. Bij een vijfdeklas­ser die ook nog steevast in de kel­der bivakkeerde, het bezorgde de behoorlijk begenadigde aanvaller veel frustraties. Want ondanks je capaciteiten kun je van een kam­pioenschap alleen maar dromen.
Tenzij je verkast, maar een echte Herptse jongen doet dat niet. En dat is te prijzen.
Dit seizoen is alles anders voor Marco van Bijnen. Herptse Boys en Heusden zijn opgegaan in HHC’09. Die nieuwe club doet het fantastisch. Zo werd gistermiddag bij Alem alweer voor de vierde keer dit seizoen de volle mep aan punten binnen geharkt: 0- 3.
HHC leidt in de vijfde klasse F.

Bron: Brabants Dagblad    Foto © Ad van Hasselt

Marco van Bijnen mag nu dus wel titelaspiraties koesteren. „ Ik ben dan ook zo gelukkig met de fusie”, zegt de aanvaller na afloop van een dodelijk saaie middag. „ Er zit nu veel meer voetbal in het team.
Dat is zó lekker. En ik leer nu ook veel meer. Dat was bij Herptse Boys helemaal niet het geval.
Soms kwamen er maar een man of zes trainen. Nu heb ik veel meer concurrentie, dat maakt me ook beter én scherper.”

Alem heeft ook een goede voetbal­ler in huis: Niek van Lent. Ook een Van Bijnen-type, want de 30-jarige speler heeft de club nooit voor een andere vereniging ver­ruild. Het zal ook niet meer in hem opkomen. Dat heeft naast een clubhart ook met de trainer, John Laponder, te maken. „ John heeft zeventien jaar in het betaald voetbal gespeeld, van zijn ervaring kan ik nog veel leren. En Alem kan daar ook van profiteren.”
Maar of Alem de vijfde klasse nog ooit eens zal ontstijgen, blijft de vraag en lijkt voorlopig een utopie. Misschien moet de club dan toch maar samengaan met DSC, een balletje dat een jaar of tien gele­den ook al eens werd opgewor­pen. En niet werd opgevangen.
Van Lent, resoluut: „ Zolang we het zelf kunnen rooien, moet Alem zelfstandig blijven.” Alem mikt op een plaats bij de eerste zes. Dat stekkie is gezien het spel tegen HHC onhaalbaar. Zelden luk­te een combinatie. Het aantal ge­creëerde kansen zegt genoeg: nul.
Ook HHC is niet in goeden doen.
Kon Van Lent zich helemaal niet onderscheiden, Van Bijnen kreeg daar wel de gelegenheid toe. Na een kwartier passeerde hij doel­man Ben van Boxtel met een droog diagonaal en onhoudbaar schot: 0-1. Topscorer Sjoerd Bruins­ma en invaller Mark van Haaren maakten vervolgens het klusje af.

11e Minuut
Marco van Bijnen