16-08-2009 OVC'63 1 - Alem 1 1 - 3

OVC'63 1 - Alem 1    1-3   (1-2)

In de eerste oefenwedstrijd dit seizoen, moest Alem nog wennen aan het door trainer Laponder geïntroduceerde nieuwe systeem.
Na een onwenninge openingsfase, had Alem het betere van het spel, met Wilbert van Boxtel als vast aanspeelpunt in de spits, creëerde Alem wel kansen, maar tot scoren kwam het niet.
De openingstreffer viel aan de andere kant, balverlies van Jeffrey Kollenburg leidde een scherpe Ooijense counter in, de nog met 'n trainingsachterstand kampende Dennis van Mook kwam 'n stap te laat, waarna OVC'63 spits van Sonsbeek één op één met Alem-doelman Ben van Boxtel in de 37e minuut, beheerst afrondde.
Lang had OVC'63 geen plezier van de voorsprong. Na een goede combinatie zette aanvoerder Niek van Lent, Jorge Reuvers alleen voor de Ooijense goalie, Reuvers bleef koel en prikte de bal met binnenkantvoet binnen.
Alem kwam voor rust nog op voorsprong. De fysiek sterke Wilbert van Boxtel was in de 16 meter niet van de bal te zetten, legde de breed af, zodat Jeffrey Kollenburg de bal alleen nog maar in het doel hoefde te lopen.

In de tweede helft speelde Alem 'n stuk minder dan in de eerste. Door vermoeidheid en 'n aantal wissels, was de veldbezetting niet goed meer en speelde OVC'63 ondanks nog maar 'n paar trainingen goed mee. Na 'n schitterende volley van Koen de Leeuw (1-3), moest Alem wat meer terug op eigen helft. Dit resulteerde in 'n penalty voor OVC'63. De niet slecht ingeschoten strafschop werd uitstekend gestopt door Ben van Boxtel.
Aan het einde van de wedstrijd had Alem nog wat kansjes, omdat OVC'63 stuk zat. De uitstekende OVC'63 doelman werd echter niet meer gepasseerd

Remco van Sonsbeek
Jorge Reuvers
Jeffrey Kollenburg