15-03-2009 Dussense Boys 1 - Alem 1 1 - 1

Dussense Boys 1 - Alem 1    1-1    (0-1)

Verslag "Brabants Dagblad"

Op papier was Dussense Boys de betere ploeg, maar de thuisclub mocht van geluk spreken dat het een punt overhield aan de ontmoe­ting met Alem. De bezoekers be­gonnen ijzersterk aan het duel. Na ruim een halfuur zorgde Jeffrey Kollenburg voor de verdiende voorsprong. Alem wist de karren­vracht aan kansen uit de eerste helft echter niet om te zetten in doelpunten waardoor het slechts 0-1 bleef. Vooral Kevin Broekmeu­len leek met het missen van drie opgelegde kansen niet bij de les. In de tweede helft moest de gebles­seerde aanvoerder Niek van Lent noodgedwongen het veld verlaten. Alem ging achteruit lopen en diep in de extra speeltijd kreeg het de deksel op de neus.

Dussense Boys mocht van geluk spreken dat het bij rust nog maar met 0-1 achterstond. Alem liet veel kansen liggen en stuitte vaak op doelman Bob van Doleweerd. In de tweede helft zagen de toeschou­wers een energieker Dussense Boys. In de extra tijd wist Ewald van den Burg het net te vinden.

Verslag "Het Kontakt"

Dussense Boys swingt niet meer

Dussense Boys is het soepele van punten pakken om bovenin mee te draaien voorlopig kwijt. Tegen Alem eindigde het in 1-1. Daarmee hield de ploeg van trainer Jan Klijn de vierde plaats wel vast. Met name voor de rust had de thuisploeg niet te klagen, dat de gasten uit Alem niet uit hun slof waren geschoten. Het bleef bij een treffer van Jeffrey Kollenburg nadat vier Dussense vededigers zich in de luren lieten leggen door twee aanvallers van de gasten.
Pas na de rust kroop de thuisploeg uit de schulp. Het duurde tot de blesssuretijd voor de ruim twee meter tellende Ewald v/d Burg het lange been uitstak om uit een corner nog de 1-1 op het bord te krijgen.

Alem speelde een goede eerste helft en overklaste de thuisploeg op alle fronten. In de eerste helft hadden de bezoekers dan ook al met ruime cijfers voor moeten staan. Er waren grote kansen voor Kevin Broekmeulen en Niek van Lent, die overigens met een spierscheuring de wedstrijd moest verlaten. Jeffry Kollenburg zorgde ervoor dat de bezoekers met een minimale voorsprong konden rusten.
In de tweede wist Alem de wedstrijd niet in het slot te gooien, waardoor de thuisploeg aan een kans in blessuretijd voldoende had om nog een punt binnen te slepen.

Jeffrey Kollenburg
90e + 3 Minuut
Ewald van den Burg

Kaarten:

Gele Kaart  Jorge Reuvers

Alem 1 :
Paul Leyten,
Koen de Leeuw, Jorge Reuvers, Dennis van Mook, Tim Hanegraaf,
Bart van Lent, Niek van Lent (Robert-Jan Hofman), Danny Werner (Harold v/d Biggelaar), Koen de Leeuw
Kevin Broekmeulen, Jeffrey Kollenburg
Wisselspelers :