09-11-2008 Alem 1 - FC Engelen 1 2 - 4

Alem 1 - FC Engelen 1    2-4    (0-2)

Verslag "Brabants Dagblad"

Na vijftig minuten keek Alem tegen een 0-3 achterstand aan en leek de wedstrijd beslist. De thuisclub toonde echter veerkracht en kwam terug tot 2-3. Even leek Alem langszij te komen maar het koelbloedige FC Engelen breide de voorsprong uit naar 2-4. Trainer Tonnie van Lent zag zijn ploeg ver­liezen van een ervaren team dat zich professioneel naar de overwin­ning counterde. Van Lent zag zijn spelers een goede prestatie leveren: „ Ondanks de nederlaag ben ik tevreden met het vertoonde spel.”

Trainer Coen Burg was con­tent met het resultaat van zijn ploeg tegen Alem. FC Engelen won met 2-4. Burg: „Voor rust waren we heer en meester en kwamen we door een schitterende lob van Nick Roerdinkholder en een bekeken bal van Bryan Bhugoea verdiend op 0-2. Meteen na rust maakte Nick Otten met een mooi diago­naal schot 0-3 maar hierna speel­den we niet meer scherp genoeg. Alem kwam nog terug tot 2-3 maar mijn team zette nog eens aan en scoorde meteen 2-4.” Sven van Hoof maakte die laatste treffer aan FC Engelen-zijde.

Verslag "Het Kontakt"

De thuisploeg bood goed tegenstand tegen de nummer twee maar gaf te gemakkelijk kansen weg. Daar wist FC Engelen wel raad mee.
Beide ploegen waren aan elkaar gewaagd en dwongen allebei kansen af, toch gingen de bezoekers er effectiever mee om. Na een half uur was het 0-2 voor de bezoekers, wat ook de ruststand zou zijn.
Vlak na rust stond de 0-3 op het scorebord. Hierna begon de thuisploeg aan een offensief en nam het meer risico. De 1-3 door Niek van Lent en de 2-3 door Jochem van Mil waren dik verdiend. De thuisploeg zette alles op alles om de gelijkmaker te forceren en kreeg hiervoor ook kansen. Vlak voor tijd gaf het echter een kans weg aan de bezoekers, die voor de 2-4 eindstand tekenden.

Nick Roerdinkholder
45e + 3 Minuut
Bryan Bhugoea
Nick Otten