30-03-2008 The White Boys 1 - Alem 1 2 - 3

The White Boys 1 - Alem 1    2-3   (2-1)

Alem boekt voor het eerst sinds oktober weer een zege

Verslag "Het Kontakt"

Alem vierde de overwinning in Waspik alsof het kampioenschap was binnengehaald. Eindelijk kon de ploeg na een goede wedstrijd drie punten mee naar Alem nemen. De bezoekers kregen zelfs een groot compliment van de trainer van the White Boys voor hun goede spel
De uitslag was ook terecht. De bezoekers zorgde continu voor druk en dreiging op de goal van de thuisploeg. White Boys scoorde tweemaal uit twee spaarzame aanvallen. Voor rust tekende Niek van Lent voor de openingstreffer uit een prachtig genomen vrije trap. De ruststand was 2-1.
Na de thee ging de thuisploeg meer risico nemen waardoor er meer ruimte ontstond voor de bezoekers, die hier prima gebruik van maakten. Jochem van Mil zorgde voor de gelijkmaker en wederom Niek van Lent bepaalde de eindstand op 2-3 voor de bezoekers. Vooral de overgekomen spelers van vv Zaltbommel maakten deze wedstrijd een goede indruk.

Verslag "Brabants Dagblad"

De laatste keer dat Alem wist te win­nen, was op 7 oktober van het vori­ge jaar tegen Heusden. Gistermid­dag leek het dan ook wel of de ploeg het kampioenschap had be­haald na de 2-3 overwinning op White Boys, zo groot was de ontla­ding.
De thuisploeg mocht niet kla­gen met de 2-1 ruststand dankzij twee treffers van Martijn Boutier. In de tweede helft toonde Alem veerkracht en wist het via Jochem van Mil en Niek van Lent ver­diend drie punten te pakken.

The White Boys is al maandenlang in heel goede doen. Dus winnen van de hekkensluiter, dat zou een mak­kie moeten zijn. Maar dat werd het dus helemaal niet. De Waspik­se vijfdeklasser staat na gisteren dan ook weer met beide benen op de grond.

Martijn Boutier
    Niek van Lent