09-03-2008 Heusden 1 - Alem 1 3 - 1

Heusden 1 - Alem 1 3-1   (0-0)

Verslag "Het Kontakt"

Het verhaal van Alem begint eentonig te worden. De ploeg speelt best aardig maar kan nauwelijks een wedstrijd naar z’n hand zetten. De ploeg is vooral kwetsbaar op het mentale vlak.
Even na rust opende Kees-Jan Zwanenberg de score voor de bezoekers en leek er nog weinig aan de hand. Tien minuten voor tijd scoorde de thuisploeg de gelijkmaker en begon de paniek (weer) toe te slaan bij Alem. Door het ontbreken van zelfvertrouwen aan de kant van de bezoekers kon Heusden in tien minuten tijd de volle winst nog pakken.
Het jonge elftal van Alem zal zich moeten richten op het volgende seizoen.

Verslag "Brabants Dagblad"

Voor de zoveelste keer wist Alem een voorsprong niet over de eind­streep te trekken. Het liet mogelijk­heden om de 0-1 uit te bouwen on­benut en daarvoor kreeg het in de 79ste minuut de rekening gepresen­teerd: 1-1. „En dan zie je de kopjes naar beneden gaan”, zag Alem-elf­talleider Tonnie van Lent. Niet veel later kwam Heusden op 2-1, in de slotminuut zelfs op 3- 1.

Hek­kensluiter Alem, dat zou een mak­kie moeten zijn. Dat was het dus niet. „In de eerste helft waren die gasten veel feller”, zag Heus­den- trainer Suat Tasçi. „We kwa­men echt tekort.” Na de rust dreig­de lange tijd een deceptie voor de thuisclub nadat Zwanenburg Alem op 0-1 had gezet. Maar in het laatste kwartier zakte de rode­lantaarndrager conditioneel door zijn hoeven.

Kees-Jan Zwanenberg
    de Fijter
    Bruinsma
    Bruinsma