10-02-2008 OSC'45 1 - Alem 1 3 - 3

OSC'45 1 - Alem 1 3-3   (1-1)

OSC-keeper wil alleen eerlijk winnen

Ook een 3-1 voorsprong was voor Alem niet voldoende om eindelijk eens te winnen. „We zijn superteleurge­steld”, zei Alem-elftalleider Ton­nie van Lent. „Het was een bizarre wedstrijd waar echt alles in zat. Vooraf hadden we misschien gete­kend voor een punt, achteraf zijn we daar absoluut niet tevreden mee.” Pas in de 88ste minuut kwam OSC op gelijke hoogte. Van Lent: „ Zeer onverdiend. Het zal wel de pech van de hekkensluiter zijn. We krijgen elke week de com­plimenten, niemand begrijpt waar­om we onderaan staan.”

OSC’45- speler Willem Schalken kopt tussen Alem- spelers Kees-Jan Zwanenberg (7)
en Niek van Lent (10). foto Chris van Cromvoirt

WEDSTRIJD VAN DE WEEK door Michiel Piggen
OSC’45 degradeerde vorig jaar uit de vierde klasse en wil zo snel mogelijk terugkeren op dat niveau. Daarom bewees het zichzelf geen goede dienst door thuis met 3-3 gelijk te spelen tegen hekkensluiter Alem. Door deze re­mise is het gat tussen de koploper en OSC’45 groter geworden en wordt de blik op het vasthouden van deze tweede plek gericht.
Trainer Stefan Vorstenbosch wist van tevoren dat het moeilijk zou worden tegen Alem: „Hoewel we de heenwedstrijd met 0-4 won­nen, hadden we het toen ook al moeilijk tegen Alem. Door dit ge­lijkspel is het gat met koploper Ma­liskamp erg groot geworden. Als we de tweede plek kunnen behou­den, hebben we in ieder geval een periodetitel en spelen we nacom­petitie. Met deze jonge ploeg zou ik graag willen promoveren want voetballend kunnen we de vierde klasse aan. Maar dinsdag op de trai­ning zullen ze merken dat ik toch wel teleurgesteld ben over deze wedstrijd.”
In de beginfase was er nog niets aan de hand voor OSC’45. Al bin­nen vier minuten scoorde Davy Gersjes met een kopbal. Niet veel later kwam Maikel van Acker na een goede aanval over links in bal­bezit maar schoof de bal naast het doel. Alem nam hierna meer initia­tief en kwam enkele keren dicht bij het doel van OSC’45. In deze fa­se waren beide ploegen gelijkwaar­dig en was het verschil op de rang­lijst niet op het veld merkbaar. Vlak voor rust kregen de bezoe­kers een strafschop nadat Willem Schalken bij een corner zijn tegen­stander een trap gaf. Dit buiten­kansje liet aanvoerder Niek van Lent niet liggen en schoof de bal in de linkerhoek zodat Alem ver­diend op gelijke hoogte kwam.
In de tweede helft was het Alem die de thuisploeg onder druk zet­te. Een klein kwartier in de twee­de helft had dat ook succes toen de verdediging van OSC’45 de bal niet weggewerkt kreeg en Alem opnieuw kon voorgeven. Bij de tweede paal kopte Jochem van Mil van dichtbij in: 1-2.
Niet veel later richtte de scheids­rechter de aandacht op zich door een ongewone beslissing te ne­men. Nadat Willem Schalken een duel verloor, kon een aanvaller van Alem op het doel aflopen maar werd hij door de keeper te­gen de grond gewerkt. De grens­rechter zei dat de overtreding bui­ten het strafschopgebied had plaatsgevonden maar de keeper, Henri Wolfs, gaf eerlijk toe dat hij binnen ‘de 16’ de speler neerhaal­de. De scheidsrechter kende een strafschop toe maar beloonde deze eerlijkheid door geen rode kaart te tonen aan Wolfs. Wederom was het Niek van Lent die de penalty benutte en de stand op 1- 3 bracht.
OSC’ 45 bracht nieuwe spelers in en met nog 25 minuten te spelen, ging het tempo omhoog. Al snel met succes want Leon Durieux schoot een lage voorzet hard bin­nen. In de slotfase was Alem weer de gevaarlijkste ploeg en kregen zij nog twee goede kansen om de overwinning veilig te stellen. Maar zoals zo vaak gebeurt met clubs die onderaan bungelen, was het lot ook Alem niet goed gezind. De ongelukkig spelende Schalken waagde vlak voor tijd een schot en via een been van een tegenstander vloog de bal gelukkig in het doel van Alem.

Verslag "Het Kontakt"
De bezoekers uit Alem leverden een puike prestatie door de titelkandidaat op een gelijkspel te houden. Er had zelfs meer in gezeten voor Alem.
En de bezoekers begonnen nog zo slecht. Alem stond al na twee minuten achter toen de keeper zich verkeek op een lange bal. De spits van de thuisploeg maakte hier dankbaar gebruik van. Alem pakte het hierna prima op en speelden een goede wedstrijd. Vlak voor rust zorgde Niek van Lent uit een penalty voor de gelijkmaker.
Na rust liep Alem zelfs weg. Jochem van Mil zorgde met een fraai doelpunt voor de 1-2. Even later werd de spits van Alem getorpedeerd door de keeper van OSC’45. Deze had een rode kaart moeten krijgen, maar de scheidsrechter was echter mild voor de goalie. Niek van Lent zette zich vervolgens succesvol achter de penalty: 1-3. Hierna gingen de gastheren alleen maar de lange bal spelen. Dankzij twee klutsballen kon OSC’45 in de slotfase nog een gelijkspel afdwingen.

Davy Gersjens
    Niek van Lent
    Jochem van Mil
    Niek van Lent