29-04-2007 Alem 1 - SC Elshout 1 2 - 0

Alem 1 - SC Elshout 1 2-0 (1-0)

Achtste is het hoogst haalbare voor Alem
Alem eindigt niet onderaan na overwinning op Elshout: 2-0
(door Dirk van Hunsel)

Alem- aanvoerder Hans Brekelmans ( links) wint het duel van Twan Klijn
(Foto © Ad van Hasselt)

Alem wilde gisteren alleen maar winnen. Een verlies zou mo­gelijk een laatste positie op de ranglijst betekenen en dat was het laatste waar de voetbalclub van het kleine dorp zin in had. „ Al is het alleen maar voor het vertrou­wen voor volgend seizoen”, vond Jeroen van der Meyden bij zijn laatste wedstrijd als trainer.
„We hebben de afgelopen zes wed­strijden goed gespeeld. Daar moe­ten de spelers hoop uit putten voor volgend seizoen”, vond hij. „In die goede reeks, zou een neder­laag tegen hekkensluiter Elshout niet passen.”
De wedstrijd vond hij het analyse­ren niet waard. „ Het was absoluut niet goed en we moeten het er maar niet te lang over hebben. Wij wilden zelf te weinig voetballen, maar wel een overwinning force­ren. Dan loop je tegen problemen aan. Gelukkig winnen we wel, want ik hoopte wel op een mooie afsluiting van mijn Alem-tijd.”
Vlak voor rust nam Alem een voor­schot op die afsluiting. Kevin Broekmeulen gaf een slechte voor­zet, die op miraculeuze wijze via Jochem van Mill in het doel ver­dween. Zijn halve omhaal was voor keeper Stefan van Bijnen on­houdbaar.
Na een kwartier in de tweede helft was de gezapige wedstrijd be­slist. Jorge Reuvers knalde een vrije trap in het doel: 2-0. Na dat doelpunt ontstonden bij beiden ploegen frustraties. De tackles wer­den harder en de duels feller, maar echt in gevaar kwam Alem niet.
Volgens Van Mill een positieve vooruitgang „Tegen hoger geklas­seerde teams spelen we al weken goed. Dan krijgen we af en toe wel een doelpunt tegen, maar tegen de minderen kunnen we met dit piep­jonge elftal die voorsprong duw wél vasthouden.”
Dat is volgens de middenvelder de kracht waar Alem de komende ja­ren van kan profiteren. „ Aanvoer­der Hans Brekelmans is 39 en waar­schijnlijk aan zijn laatste seizoen bezig. Ik ben 24 en de rest is jon­ger. Potentie genoeg om door te groeien. Zeker als dit elftal nog een jaar of twee bij elkaar blijft, kunnen we mooie dingen berei­ken.”

Zo ziet voorzitter Ben Broekmeu­len het ook. „We hebben een zwaar seizoen gehad, waarin we vooral voor de winterstop wat pro­blemen hebben gehad. Na de win­terstop zijn we eigenlijk nergens meer echt van de mat gespeeld. Daarom wil ik dit graag zien als leerjaar voor alle jeugdige spelers. Nu eindigen we achtste. Volgend seizoen moeten we een dikke mid­denmoter worden.”
Om dat te bewerkstelligen, heeft Alem Nico Agema als trainer aan­getrokken. Hij mag vanaf augustus met de erfenis van Van der Mey­den aan de slag. „Hopelijk is dit elf­tal een van de goede lichtingen die je als kleine club af en toe eens hebt, dan kun je misschien een keer promoveren”, hoopt de voor­zitter. Bang voor weer een plaats in de onderste regionen is de voor­zitter niet. Daarvoor gaven de afge­lopen wedstrijden hem te veel hoop. „Dit jaar is dat toch ook niet gebeurd en volgend seizoen zijn we sterker.”

Jochem van Mil
Jorge Reuvers

Kaarten:
Gele Kaart  Danny Wuits
Gele Kaart  Niek van Lent

Alem 1 : Bram van der Zanden, Alex Steenbekkers, Jorge Reuvers, Jaap van Boxtel, Hans Brekelmans, Bart van Lent, Rick Leerintveld, Tim Hanegraaf, Jochem van Mil (Niek van Lent), Kevin Broekmeulen, Danny Wuits (Tony van den Berg)
Wisselspelers : Ben van Boxtel, Dennis van Mook, René van Eeuwijk, Niek van Lent, Tony van den Berg, Elies Sars

SC Elshout 1 : Stefan van Bijnen, Niels Brok, Twan Klijn, Jochem Muskens, Mart Klijn, Marcel Vrijhoeven, Robin v/d Brandt, René van Venrooij, Marcel Muskens, Ruud van Mook, Jos Muller
Wisselspelers : Erik Muskens, Dick van Delft, Dirk Veltman

bron :