25-01-2007 Alem 1 - Jan van Arckel 1 0 - 0

Alem 1 - Jan van Arckel 1 0-0 (0-0)

Jan van Arckel verspeelt periodetitel tegen Alem

In een spectaculaire derby sleepte Alem op eigen veld een punt uit het vuur tegen Jan van Arckel. De 0-0 betekent dat Jan van Arckel de periodetitel moet laten aan Heerewaarden.
Het niveauverschil tussen num­mer twee Jan van Arckel en nummer tien Alem was op het veld niet te zien. De bezoekers namen in de beginfase dan wel enkele keren het doel van de zeventienjarige Bram van der Zanden onder vuur, maar gaandeweg de eerste helft werd Alem sterker. Na rust deed het team van trainer Jeroen van der Meijden niet onder voor de bezoekers. De grootste kansen op een treffer kwamen wel op naam van de bezoekers. Kivit en Van Hemert zagen hun doelpogingen echter op de lat en op de paal belanden.
Na het laatste fluitsignaal dropen de spelers van Jan van Arckel be­droefd af. Bij Alem gingen alle han­den de lucht in. Het team vierde het doelpuntloze gelijkspel als een overwinning.
Het missen van de periodetitel be­tekent voor het team uit Ammer­zoden dat de tweede plaats in de competitie moet worden be­houden om deelname aan de nacompetitie alsnog veilig te stel­len.

Het zou allemaal op zondag 25 februari moeten gebeuren. De eerste kans op een prijs na het behalen van het kampioenschap in het seizoen 2000-2001. De voortekenen waren goed: er was een erg sterke serie wedstrijden neergezet voorafgaande aan deze wedstrijd en er was vertrouwen op een goede afloop. Trainer Arie Kooiman was – terecht - overtuigd van de capaciteiten van zijn ploeg, maar hoe bedrogen kwam hij uit: hoe werd hij door zijn spelers in de steek gelaten.
De wedstrijd moest wat later beginnen omdat de scheidsrechter ter elfder ure op het station in Den Bosch moest worden opgehaald. Geen probleem. Veel toeschouwers kwamen traditioneel toch wat later, dus toen de wedstrijd met een vertraging van start kon gaan stonden er veel toeschouwers langs de lijn, waaronder het bijna complete elftal van Heerewaarden dat bij een gelijkspel of eventuele winst van Alem zelf het periodekampioenschap zou winnen.
Nadat de goed leidende scheidsrechter het startsignaal had gegeven zou JvA op jacht kunnen gaan naar het periodekampioenschap. Het startsignaal had echter een verlammende werking op het team van JvA dat de laatste wedstrijden zo goed had gepresteerd. Qua inzet werd JvA van meet af aan door de spelers van vv Alem overklast en het inmiddels ontwikkelde succesvolle spelconcept van JvA werd direct op onbegrijpelijke wijze door de eigen spelers overboord gekieperd en oude ziektes vierden weer de boventoon: de individuele actie werd veel en veel te vaak net zo lang doorgezet met telkens weer als enige resultaat het lijden van balverlies en het eigen team op het verkeerde been gezet, het middenveld werd overgeslagen door de veel te vaak gehanteerde lange bal, in de achterhoede vond geen rugdekking plaats voor de backs die regelmatig door de snellere Alem-voorwaartsen werden afgetroefd. De voorwaartsen van JvA werden volledig aan banden gelegd door individuele bewaking en door een grote dosis negatieve eigen energie. Met name voor het publiek uit Ammerzoden dat voor deze wedstrijd met velen naar Alem was getogen was deze slechte wedstrijd een bittere pil, hetgeen alom te merken was aan de opmerkingen die vanuit het publiek werden gemaakt over het slechte optreden van het Ammerzodense team. In het krantenverslag werd het woord “spectaculair” gebruikt: een wel erg misplaatste kwalificatie van dit potje voetbal, waarin overigens beide teams wel een aantal kansen kregen, maar ook die pogingen werden telkens weer door eigen falen teniet gedaan. In plaats van een spectaculaire wedstrijd zagen de toeschouwers een slechte pot voetbal, waarbij geen enkel moment de indruk ontstond dat er voor JvA wat op het spel stond. Arie Kooiman probeerde na enkele blessures nog wat om te zetten, maar het kwaad was op dat moment al geschied: de verlammende negativiteit kon natuurlijk geen plaats meer maken voor een positieve ommekeer.
Na afloop klonk gejuich op uit de monden van het team van Heerewaarden dat de periodetitel veroverde. JvA zal zich nu moeten gaan richten op de tweede plaats hetgeen een opgave zal worden die vele malen moeilijker zal blijken te zijn dan het winnen van de tweede periode wat met deze wedstrijd van zondag 25 februari gerealiseerd had moeten worden.

Bron : www.voetbalnederland.nl

Kaarten:
Gele Kaart  Jaap van Boxtel

Alem 1 : Bram van der Zanden, Alex Steenbekkers (Dennis van Mook), Hans Brekelmans, Jaap van Boxtel, Tim Hanegraaf (Oshan Ince), Bart van Lent, Stan Schreuders, Danny Wuits, Rick Leerintveld (Tony v/d Berg), Kevin Broekmeulen, Jochem van Mil
Wisselspelers : Ben van Boxtel, Jorge Reuvers, Emin Alkan, Oshan Ince, Tony v/d Berg, Dennis van Mook

Jan van Arckel 1 : Ivo de Winter, Marcel Goesten, Victor Lautenschutz, Mart v/d Giessen, Stefan Roeters, Antoin Pootjes, Erik van Doornmalen, Adriaan van Hemert, Ad Klijn, Johan Kivit, John Pootjes
Wisselspelers : Bart Vugts, Jeroen Kremers, Ricardo Lans, Joost v/d Meijden, Martin Sprong

bron :