27-08-2006 Alem 1 - Hurwenen 1 2 - 0

Alem 1 - Hurwenen 1 2-0 (2-0)

Derby gestaakt !

Met 'n zeer jong team (maar liefst 7 ! spelers van de A van vorig jaar in de basis) trad Alem vandaag aan in de lastige thuiswedstrijd tegen Hurwenen. Al zes jaar lang was Alem er niet meer in geslaagd van Hurwenen te winnen. Het jonge team van trainer van der Meijden bleef goed op de been, van krachtsverschil was nauwelijks sprake.
Het breekpunt in de wedstrijd was de rode kaart voor de Hurwenense routinier Antwan van Doorn. Vanwege herhaaldelijke aanmerkingen op de leiding werd hij van het veld gestuurd. Het gevolg was 'n zeer geïriteerd spelend Hurwenen, dat meer bezig was met de scheidsrechter dan met het spelen van 'n voetbalwedstrijd.
Alem profiteerde hiervan, 'n perfect door Koen de Leeuw genomen vrije trap werd door Niek van Lent onberispelijk achter de Hurwenense doelman Alex de Lang gekopt. Vlak voor rust werd Rick Leerintveld binnen de zestien aangetikt. De strafschop werd door Niek van Lent hard en laag ingeschoten voor de 2-0 ruststand.

Na rust ontspoorde de wedstrijd voor Hurwenen. Patrick van Santen weigerde bij 'n Alemse vrije trap de juiste afstand in acht te nemen, en kreeg 2x geel. Enkele Hurwenen spelers kwamen verhaal halen bij scheidsrechter de Ruijter, die daarom de wedstrijd in de 64e minuut staakte.

Omdat voor beide ploegen het bekeravontuur al is geëindigd, wordt de wedstrijd niet meer uitgespeeld en blijft de 2-0 overwinning van Alem gehandhaaft.

21e Minuut
Niek van Lent
40e Minuut
Niek van Lent