08-05-2005 Alem - Leerdam Sport'55 3 - 0

Alem - Leerdam Sport'55 3-0 (2-0)

Leerdam Sport kansloos onderuit; Verdiend 3-0 verlies in Alem

Leerdam Sport is de nacompetitie slecht begonnen. In Alem werd zondag met 3-0 verdiend verloren. Vooral de Leerdamse eerste helft was zwak. Bij rust leidde Alem al met 2-0. De Leerdamse promotiekans is nu bijna verkeken. Alleen ruime thuiswinst tegen Buren op Pinkstermaandag biedt nog theoretisch perspectief.

Voor rust werd Leerdam Sport zondag compleet overklast. De net 18 jarige keeper Michel Kuipers hield de gasten met knappe reddingen overeind. Ook hij kon echter niet verhinderen dat Johan Vos na bijna een kwartier en Ferdi Hamilton na een half uur het veel beter voetballende Alem een terechte 2-0 voorsprong bezorgden. Na de pauze herstelde Leerdam Sport zich maar het was te laat. Invaller Wout Elbertse, Kees Kerkhof en Emory Usmany verzuimden in het begin van de tweede helft de aansluitingsgoal te produceren. Een kwartier voor tijd maakte Alems goalgetter Ferdi Hamilton met 3-0 aan de laatste onzekerheid bij de circa 270 toeschouwers een einde. Leerdam Sport mocht in de slotfase nog blij zijn dat Alem de score slordig niet veel verder opvoerde.

Vakantie
Trainer Gerard Aichorn was met vakantie in Turkije en daarom deed bestuurslid Jan Sleeuwenhoek na afloop namens Leerdam Sport het woord: “Onze eerste helft was enorm slecht. We stonden kennelijk stijf van de zenuwen. Leerdam Sport leek soms wel aan de grond genageld. Alem was veel feller en beter. Complimenten voor onze keeper Michel Kuipers die nog veel prachtige reddingen verrichtte. Na rust kwamen we gelukkig wel goed uit de startblokken. Toen had de wedstrijd al in het eerste kwartier kunnen kantelen. Maar dan moet je wel scoren. Helaas lukte ons dat niet. Maar er is toen tenminste wel keihard gewerkt. In principe is Leerdam Sport voor promotie nu bijna uitgeschakeld. Hoe procentueel klein de kans nu ook moge zijn, we zullen Buren niks cadeau gaan geven”. Op Tweede Pinksterdag speelt Leerdam Sport thuis tegen Buren zijn tweede promotieduel. Alem zit na de verdiende 3-0 winst twee weken hoopvol in de wachtkamer.

Brabants Dagblad
Alem heeft gisteren een goede stap gezet naar de vierde klasse. Voor zo’n 250 toeschouwers won de ploeg met 3-0 van Leerdam Sport. Het pinksterweekend mogen de spelers rusten om daarna tegen Buren aan te treden in de strijd om promotie. Met name de eerste helft overklaste Alem Leerdam Sport. Johan Vos en Ferdi Hamilton scoorden en lieten een aantal goede mogelijkheden onbenut. Het algehele gevoel bij Alem was dan ook dat het bij rust ’slechts 2-0 stond’. Goede combinaties en volle overgave waren de basis voor het sterke spel. Dat sterke spel werd na rust een kwartier verlaten en pas bij de tweede goal van Ferdi Hamilton kwam de bevrijding.

Doelpuntenmakers:
15e min.
Johan Vos
32e min.
Ferdi Hamilton
79e min.
Ferdi Hamilton

Kaarten:
Gele Kaart  Ferdi Hamilton

Alem : Youri Hooymans, Stan Schreuders, René van Eeuwijk, Hans Brekelmans, Jaap van Boxtel, Jorge Reuvers (Rick Leerintveld), Vincent van Dulmen (Bart van Lent),Ferdi Hamilton, Matthew van Gemert, Johan Vos (Wilbert van Boxtel), Patrick van Boxtel

bron :