03-11-2002 Maliskamp - Alem 2 - 1

Maliskamp-Alem 2-1

Alem ziet drie punten aan haar neus voorbij gaan.

Maliskamp hield de drie punten in Rosmalen.

Alem speelde een slappe eerste helft. Maliskamp hanteerde vaak de lange bal. Alem wist daar niet zo goed mee om te gaan en verwerkte bijna elke bal tot corner. Halverwege de eerste helft kwam Maliskamp op voorsprong door een mooi afstandschot van Peltzer. Alem kwam beter in de wedstrijd. Na rust was het meteen raak. Een vrije trap van Patrick van Boxtel bracht Alem op gelijke hoogte met het team uit Rosmalen. Alem combineerde veel en had veel balbezit maar speelde onnauwkeurig. Daardoor werden wat kansen op een voorsprong om zeep geholpen. Het was niet alleen de onnauwkeurigheid van Alem die de winst in de weg stond, ook pech speelde mee. Een vrije trap van Niek van Lent spatte op de lat uiteen. In de slotfase trok Maliskamp aan het langste eind. Hanegraaf was de matchwinner.

Maliskamp bevestigt met zege favorietenrol

Titelkandidaat Maliskamp heeft zich gisteren, in de wedstrijd tegen Alem, weer van de goede kant laten zien. Na de 2-1 winst staat de ploeg van trainer Tijs weer alleen bovenaan de ranglijst in de vijfde klasse F.

Als je ook in mindere wedstrijden de volle punten pakt ben je een echte favoriet voor het kampioenschap. Het elftal uit Rosmalen heeft zichzelf maar een doelstelling gesteld: strijden voor de titel in de vijfde klasse. Zeker nu concurrent Zaltbommel gisteren onderuit ging tegen FC Drunen heeft Maliskamp optimaal geprofiteerd.

De ploeg van trainer Tijs begon de eerste twintig minuten veel sterker dan de opponent uit Alem. De gasten wisten eigenlijk geen kans te creëren waardoor de thuisploeg het heft in handen hield. Na een prachtig afstandschot van Peltzer wist Maliskamp de voorsprong te nemen. Alem speelde hard maar ook onnauwkeurig waardoor de thuisploeg niet in gevaar kwam.

Na rust wist Alem in de 46e minuut zeer verassend op gelijke hoogte te komen. De eerste kans was direct raak en Maliskamp kon weer opnieuw beginnen. Diverse kansen waren niet besteed aan de Rosmalenaren. Uiteindelijk was Maliskamp-speler Hanengraaf de gevierde man, hij kon een kwartier voor tijd de winnende treffer maken. Door dit resultaat lopen ze bij Maliskamp nog steeds op schema.

1x Patrick van Boxtel

bron :