GVV - Alem 1 - 2

GVV - Alem 1-2 (0-1)

GVV hoorde muis brullen

In Geldermalsen dan de wedstrijd van de waarheid tussen de nummer een en twee van de ranglijst. Er was veel publiek op het nieuwe sportcomplex van GVV en de liefhebbers die de regen hadden getrotseerd, hebben daar geen spijt van gehad.

Het is een echte topper geworden tussen de leeuw uit Geldermalsen en het muisje uit het dorp Alem, dat met haar 500 inwoners toch maar een ploeg op de been brengt die goed meedraait in de strijd om de titel.
Vooraf had Alem de pech, dat men met drie invallers moest aantreden in verband met schorsing en ziekte. Natuurlijk geen prettig vooruitzicht, maar na afloop van deze wedstrijd hoorde je daar niemand meer over.
Verrassend genoeg was het Alem, dat over de gehele wedstrijd bekeken de technisch betere ploeg was en eigenlijk is dat wat teleurstellend voor GVV.
Het ritme van voor de winterstop heeft men niet meer en dat heeft de ploeg in de laatste twee wedstrijden al drie punten gekost.
Alem was dus wat beter en ook met wat meer inzet, bij GVV deed men het vaak te rustig aan. Het was overigens wel een uiterst sportieve wedstrijd waarin Alem voor de rust al de basis voor het succes legde door een 0-1 voorsprong te nemen.

GVV kreeg direct na de pauze echter weer hoop, want binnen een minuut was het gelijk door een doelpunt van Hassan.
Toen werd het een levendige wedstrijd, met gevaarlijke aanvallen van beide ploegen, waarbij de meeste dreiging van Alem kwam. GVV had problemen in het uitverdedigen en een kwartier voor tijd leverde dat Alem een 2-1 voorsprong op.
Toen moest GVV wel voor de aanval kiezen en Alem kwam onder een behoorlijke druk te staan. De tijd was echter kort en het overleg in de aanval ontbrak bij de thuisclub. Men kon niet meer langszij komen en dat betekende voor GVV de eerste nederlaag op eigen terrein en een verdiende overwinning voor een uiterst sterk Alem.

bron :