08-02-1981 SCI 1 - Alem 1 1 - 1

SCI 1 - Alem 1    1-1    (1-1)

Alem deelt de punten

Een iets beter uit de verf komend Alem liet in de beginfase veel kansen liggen. SCI scoorde in de 20e minuut: 1-0. Via Johan de Raad kwam Alem al weer vrij snel gelijk. Hans Hanegraaf kopte prima in.
De tweede helft was stukken minder, alleen Alem kon nog verschillende kansen scheppen, maar men kwam ook niet verder dan een doelpunt dat werd afgekeurd wegens buitenspel.

Alem weet de laatste weken maar heel moeilijk tot winst te komen. Eenmaal lukte het tegen Rossum, maar ook de uitwedstrijd tegen SCI bracht niet het gewenste resultaat. Er werd op een slecht veld gespeeld, maar beide ploegen hebben toch geprobeerd er het beste van te maken. Dat lukte ook behoorlijk en het was een best aantrekkelijke wedstrijd, want na 17 minuten was het SCI dat een 1-0 voorsprong wist te nemen.
Alem, technisch toch iets beter, ging daarna in de aanval en zeven minuten later had men het antwoord al klaar, een fraai doelpunt zorgde voor 1-1.
Beide ploegen hebben daarna alles gegeven om tot de overwinning te komen, iets dat vooral de thuisclub nodig had, gezien de stand op de ranglijst. Alem had echter in de verdediging geen problemen, maar evenals SCI wist men maar moeilijk raad met de geboden kansen.
De aanval van Alemwerd behoorlijk aan banden gelegd en van enige vrijheid was geen sprake. Enkele malen kreeg men slechts een kans, maar toen was het steeds de doelman van SCI die een doelpunt in de weg stond.
Beide ploegen wisten de overwinning niet te pakken en bleef het bij een 1-1 gelijkspel waar beide teams meekregen wat zij verdienden.

In de uitwedstrijd is het Alem niet gelukt de winst mee naar huis te brengen. Gesteld mag worden dat de twee ploegen er alles voor hebben gedaan om goed voetbal te laten zien op het zwaar bespeelbare veld.
Het was Ingen die een voorsprong nam, maar enkele minuten later maakte Alem gelijk. Het bleef 1-1, ondanks dat beide ploegen veel kansen kregen, maar die wisten zij niet te benutten. Alem was technisch wel de beste ploeg, maar moest met één punt genoegen nemen.

SCI
Hans Hanegraaf