22-05-2022 Alem 4 - Jan van Arckel 3 3 - 3

Alem 4 - Jan van Arckel 3   3-3    (2-2)

Alem 4 sluit het seizoen af met een remise

Op een zonovergoten sportpark de Oude Maas, speelde Alem 4 vanochtend de laatste wedstrijd van het seizoen tegen het sterke Jan van Arckel 3.
Direct nadat het eerste fluitsignaal van scheidsrechter Mari van der Kammen de bal in beweging had gebracht, kwam Jan van Arckel al op voorsprong, maar Alem 4 ging niet zoals in de heenwedstrijd (9-1 nederlaag) bij de pakken neerzitten. De oranjehemden herpakten zich en Mees van Mil bracht met een diagonaal schot in de verre hoek de beide teams weer op gelijke hoogte.
Een volgens aanvoerder Alex Steenbekkers discutabele penalty bracht Jan van Arckel weer op voorsprong. De Alemse aanvoerder kopte even later uit een corner van Danny Wuits de 2-2 binnen. Volgens de Ammerzodense defensie was de bal niet geheel over de lijn geweest, maar scheidsrechter van der Kammen had geen doellijn-technologie nodig om een geldig doelpunt te constateren.

Ook na rust deden beide ploegen in de leuke en sportieve wedstrijd niet veel voor elkaar onder en waren er over en weer kansen op meer treffers. Beide doelmannen waren goed in vorm en vooral Alem keeper Lucas Steenbekkers onderscheidde zich in deze fase van de wedstrijd met enkele uitstekende reddingen.
Paul Brekelmans bracht Alem 4 uit een counter voor het eerst in deze wedstrijd op voorsprong: 3-2. Dit was het sein voor de Jantjes om nog eens extra aan te zetten. Alem 4 werd onder grote druk gezet en de krachten vloeiden weg bij de formatie van Stan Schreuders. Ook het inbrengen van routinier Joop Kollenburg (hij schreef weer een aantal wedstrijdminuten bij op zijn indrukwekkende palmares) kon vlak voor tijd de gelijkmaker niet voorkomen, waardoor Jan van Arckel 3 toch nog een remise uit het vuur sleepte.

KIJK HIER VOOR DE FOTO'S VAN DEZE WEDSTRIJD
Foto's 2022   © v.v. Alem - Piet van Boxtel