21-04-2022 Heerewaarden 2 - Alem 4 4 - 2

Heerewaarden 2 - Alem 4   4-2    (0-2)

Alem 4 toont twee gezichten

Alem 4 speelde een prima eerste helft gevolgd door een dramatisch tweede bedrijf, waardoor Heerewaarden 2 de in de eerste helft opgelopen schade nog kon repareren.

Alem 4 speelde uitstekend in de eerste helft, waarin Heerewaarden 2 weinig had te vertellen in de wedstrijd en Alem kwam dan ook verdiend op voorsprong. Tijdens een Alemse aanval, dacht Heerewaarden dat de bal over de zijlijn zou gaan, maar werd keurig binnengehouden door Danny Wuits en diens voorzet vanaf de achterlijn werd door Gijs Sars binnengelopen.
Daarna was er een fase in de wedstrijd, die Alem-coach Schreuders zorgen baart met het oog op de wedstrijd van zondag, na twintig minuten spelen waren Sam Stoof (zweepslag kuit), Robert-Jan Hofman (kuitblessure) en Tim Hanegraaf (hamstring) al met blessures uitgevallen. Desondanks bleef Alem 4 de betere ploeg en uit een corner van Niek van Lent werkte Heerewaarden de bal in eigen doel.
Alem 4 had voor rust nog verder uit kunnen lopen, maar het bleef bij een 0-2 ruststand.

Na rust was een ander verhaal, "de bordjes waren verhangen" in de tweede helft. Heerewaarden 2 kwam met nieuwe elan uit de kleedkamer, terwijl Alem 4 heel slordig begon te voetballen en leed constant onnodig balverlies op het middenveld. De aanvallers Gijs Sars en Danny Wuits werden niet meer bereikt en achterin werd niet scherp verdedigd, waardoor Heerewaarden terug in de wedstrijd en zelfs de 0-2 achterstand helemaal te niet kon doen. Een compliment is op zijn plaats voor Alem-doelman Lucas Steenbekkers, hij was vanavond de beste man in de Alemse formatie, maar werd door zijn defensie in de steek gelaten. Alem 4 kwam in tweede helft tot één kans, maar het schot van Niek van Lent, na breed leggen van Danny Wuits, was zwak ingeschoten en eindigde in de handen van de Heerewaardense keeper.

Als excuus kon Alem 4 aanvoeren, dat de snel invallende duisternis een bondgenoot was van Heerewaarden 2, die gewend zijn om te voetballen zonder veldverlichting en spelen dan ook beter in het donker dan de oranjehemden van Stan Schreuders.

Doelpuntenmakers:

Gijs Sars