30-01-2022 HRC'14 5 - Alem 4 0 - 4

HRC'14 5 - Alem 4   0-4    (0-2)

Alem 4 ontwaakt goed uit lockdown

Krakend kwam de formatie van trainer Stan Schreuders vanmiddag weer op gang en het duurde bijna de hele eerste helft voordat de motoren aansprongen.
Beide ploegen speelden post-lockdown voetbal en grossierden in foute passes en traag spel, waardoor er amper kansen ontstonden voor de twee elftallen.
Na veertig minuten brak Alem door een spelhervatting de wedstrijd open. Inworpen als kanonskogels. Alem 4 heeft een ingooikoning. Koen de Leeuw gooit de ballen zo hard het veld in, dat je bijna zou denken dat het corners zijn. Het smijtwerk van de Leeuw leverde het eerste Alemse doelpunt op. De in het strafschopgebied aangegooide Jorge Reuvers legde terug op Niek van Lent en diens schot was de HRC'14 doelman te machtig.
Nog voor rust kwam Alem zelfs nog op 0-2. De door Reuvers weggestuurde Ben van Boxtel vertrok uit buitenspelpositie, maar werd niet terug- gevlagd of gefloten en alleen voor de keeper maakte hij geen fout: 0-2 ruststand.

Alem 4 besliste snel na rust de wedstrijd. Na een hoge voorzet twijfelde Jorge Reuvers nog even om de bal ineens op de slof richting doel te schieten, maar bedacht zich en met zijn derde assist van de middag stelde hij Ben van Boxtel in staat zijn tweede en Alems derde doelpunt in het doel te tikken.
Bij zowel Alem 4 als HRC'14 5 begonnen de twee maanden zonder voetbal of training in de tweede helft haar tol te eisen. De leeg geknokte routinier Joop Kollenburg moest zich tien minuten in te tweede helft laten vervangen.
Alem spits Wilbert van Boxtel werkte hard maar was ongelukkig in de afwerking. Hij was nog het dichtst bij een doelpunt met een schitterende boogbal van buiten de zestien, maar tot opluchting van HRC'14 ging de bal net naast.
Tijdens de spaarzame kansjes van HRC'14 bleef Alem-doelman Bram van der Zanden fier overeind, hij keepte een foutloze wedstrijd.
Alem 4 scoorde nog eenmaal, de eerder genoemde Koen de Leeuw kreeg deze treffer op zijn naam. Kees-Jan Zwanenberg klutste zich op karakteristieke wijze door de HRC'14 defensie, waarna de bal voor de voeten van de Leeuw rolde. Die bedacht zich geen moment en zorgde voor de 0-4 eindstand.

Oude rot Joop Kollenburg weet van geen ophouden

Ernstige blessure Alex Steenbekkers??

Eind goed, al goed

40e Minuut 0-1 Niek van Lent